miercuri, 16 octombrie 2013

Un pic mai norocosi...

...suntem fata de altii care n-au solarii, pentru ca noi inca mai avem ceva rosii, vinete, ardei, ridichi si altele.
Asta e unul din marile avantaje ale solarului, dar daca e facut cu cap si asa cum trebuie. Nu e lauda, e o constatare, am vazut plante sufocate in solarii facute dupa ureche, am vazut recolte cazute, moarte, din cauza greselilor omului.

Dar hai sa vi le arat!

Rosiile sunt mult mai gustoase, Lucian le-a ridicat la stadiu de trufandale, ardeii miros de-ti iau mintile, vinetele sunt mici, dar cremoase si bune, iar ridichiile un pic piscatoare si crocante. Gogonelele sunt grasune, iar cele un pic rumenite promit un gust si o savoare deosebite, amestecate in borcanele cu hrean, usturoi si alte mirodenii. Un adevarat festin.
In curand vor fi gata ceapa si usturoiul verde, salata si spanacul. Sa facem un costron mare de salata si verdeturi combinate cu un pic de ulei si un strop de lamaie.
Mmm...abia astept!

 





Le mai tinem pe toate cat s-o mai putea, cum mai da cate un pic de soare, cum se mai coc cateva gogonele.
Vinetele in schimb s-au cam dus, in poze se vad ravagiile gerului, dar le-au dat lastari care au rod. Vinete mici, lucioase, gustoase.

Iar ardeii...isi traiesc a doua viata, multi au scapat de gerurile de-au fost, au flori si rod mult. Atatea emotii mi-au dat ardeii astia in primavara si la inceputul verii, dar acum sunt cei mai cuminti. Ia numa` uitati-va ce culoare au! Asa-i ca-s tare dragalasi?


Iar legumele de toamna se prezinta cam asa :





Inca mai cresc, n-avem ce face decat sa le ingrijim si sa le asteptam sa creasca in legea firii lor. Si daca noi le ascultam, ele ne rasplatesc asa cum stiu s-o faca cel mai bine, cu rod mult si bogat.

12 comentarii:

  1. Toată admirația și toate gândurile bune din lume!
    Să fiți sănătoși și să aveți spor în toate.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bine -i sa ai solar ! am vazut ca pe aici, pe la mine, cei care au solar, au si cate o sursa de incalzire in el, gen godin si cred ca au rosii si ce mai au ei pe acolo pana da zapada. Ce bine arata ceapa verde...cu niste branza si slana.. ah ! In weekend am fost plecata la Breaza dupa ghebe, 27 de kg am adunat...m-am saturat spaland la ele :)) dar m-am saturat si de mancat, ciulama, prajite si cu mujdei, in otet ...un deliciu ! Te pup ! Dana B.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mama-mama! nebunie cu ghebele astea.
      cred ca te-ai saturat, da` si merita.
      si zacusca poti sa faci.
      aoleu, imi ploua-n gura :))

      Ștergere
  3. da, dom'ne, gandesc io in timp ce rontai o felie de ardei gras rosu taaare gustos. is unii mai norocosi, da' isi ajuta norocul si ei. cataaaa solaruuuuuu' :)

    RăspundețiȘtergere
  4. SOS!!! Atac criminal la viata si existenta poporului Român!!!
    Din surse apropiate ROMGAZ se zvoneste ca toate lucrarile (citate de cele doua site-uri) sunt facute in favoarea firmei americane CHEVRON!

    Cititi:
    http://totb.ro/proprietatea-privata-calcata-in-picioare-in-romania-pentru-gazele-de-sist/?utm_source=news-2013-10-16&utm_medium=email&utm_campaign=Proprietatea_privată,_călcată_în_picioare_în_România_pentru_gazele_de_şist

    http://hartibaciufaragazedesist.blogspot.ro/

    Difuzati la toti prietenii si cunoscutii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu de ce nu ma mir...atatea lucruri rele se intampla, chiar vor sa ne distruga de tot, de tot?!

      Ștergere
  5. Sunteti norocosi ca tare bune mai sunt!::)

    RăspundețiȘtergere
  6. N-avem noi solar, dar rosii tot mai mancam. Adica le-am cules de pe cand erau gogonele, le-am pus intr-o ladita, si de tinem la soare. Si se coc. Si sunt cel putin la fel de bune ca alea de asta'vara :) Sau asa ni se pare noua, ca-s mai putine si le pretuim mai mult :)
    Dar tot vreau si eu solar!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt mai putine si le pretuiti mai mult, asta e:). Chiar si in solar unele rosii nu prea mai au gust, nu stiu care e motivul diferentei dintre ele. Poate ca din cauza ca se apropie de final.
      Am luat si eu gogonele si le-am pus in ladite, dar...nu e acelasi lucru. Totusi, cand o fi mai frig si nu s-or mai gasi, sa vezi ce bune or sa fie.
      Oricum, investitia intr-un solar merita.

      Ștergere