luni, 21 octombrie 2013

De toamna

Ce-mi place partea asta din toamna cand afara e caldut, cand inca mai e ceva verde pe jos, cand pomii sunt o parte galbeni, o parte rosii, o parte verzi, iar Soarele e exact pe gustul meu, indeajuns de cald incat sa te incalzeasca asa cum trebuie.
Imi plac pasarile si animalele care umbla si ele dupa Soare, iar dupa un timp cand caldura le-a cuprins bine incep si se intind cat sunt de lungi, se intorc pe-o parte si pe alta ca Soarele sa-i perpeleasca bine, sfarsind in niste pozitii, flescaiti de caldura, de zici ca s-au dus pe alte lumi. Doua gaini, o rata si Mairon m-au speriat in felul asta.
Muntii au inceput sa se vada zilnic, au caciuli albe pe creste, aerul e curat, iar de cateva nopti avem o Luna plina, mare si clara, atat de clara incat mi-a trecut prin cap ca daca ar fi fiinte pe ea, le-as putea vedea.
Diminetile si serile sunt reci bine, frigul isi face cunoscuta prezenta din ce in ce mai des, fiind nevoiti sa facem focul cam in fiecare seara. Si-i atat de bine, nu stiu cum flacarile care se vad prin geamul semineului reusesc sa dea asa o atmosfera in casa de calda intimitate si de protectie.
 Sambata am reusit sa facem o gramada de lucruri, Lucian s-a apucat sa scoata plantele uscate din solar, incetul cu incetul solarul se depopuleaza si-l pregatim pentru o scurta perioada de odihna, iar eu am spus stop conservelor saptamana asta si mi-am pus la punct toate treburile casnice ramase restante (de un lucru-s tare mandra : am reusit sa pun la punct sifonierele, sa scot hainele de vara si sa le " reactualizez" pe cele de iarna).
In gradina, printre muntii de buruieni verzi si uscate, am gasit o gramada de ceapa verde. Este cea pusa in primavara si care a ramas la stadiul de arpagic. Pica tare bine acum pentru ca imi place sa gatesc cu ceapa verde.
Trebuie sa ma ocup de amaratii de stoloni de capsuni, sunt prinsi in buruieni uscate si am impresia ca s-au inmultit. Nu m-am uitat foarte bine, dar parca-s mai multi de opt acum. Poate saptamana viitoare...
Faptul ca incet-incet solarul se elibereaza de plante ma face un pic melancolica, am reusit sa ma atasez intr-un fel ciudat de plante. Dar asta e legea firii. Unii se duc, altii se nasc. Vom incepe un alt ciclu.
Duminica n-am prea putut face multe, oboseala si stresul si-au cerut tributul in somn, ceea ce am si facut cu totii.
Iar pe seara am lucrat in echipa la facut clatite : Lucian facea clatitele, eu le umpleam si Adi le manca.
Ce-i mai echitabil de atat :)?

5 comentarii:

  1. Am inceput sa experimentam si noi cate ceva din viata la tara; ne asteapta curatat de sobe, de put, sapat de fosa, varuit, mochetat, greblat, demolat si tot asa in urmatoarea luna. Iarna asta mi-o fac la gura sobei cu matzul in brate... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cate putin pe langa casa :)))
      si asta e numai inceputul

      am vazut, ti-am lasat si un comentariu care n-a aparut ( ori e in spam, ori blogerru` asta e din ce in ce mai enervant!)

      Ștergere
    2. si eu i-am lasat o gramada de comentari de incurajare referitoare la decizia lor dar nici nu a aparut,habar nu am care sa fie motivul!!! mirela,si linkul l-am distribuit pe pg,mea de face!!!adta e!!!

      Ștergere
  2. Nu am fost niciodata incantata de toamna, oricat ar fi fost ea de frumoasa. Eu devin trista , cad in butoiul cu melancolie si nu mai ies curand de acolo. Gradina de legume e goala, trista si parca parasita, gradina de flori la fel, culorile au disparut, galbenul palid si aramiul au luat locul verdelui vesel si al florilor care au impodobit si parfumat toaaata vara curtea...flori, care acum nu mai sunt...pentru mine toamna , seamana cu un sfarsit, intru intr-un fel de depresie... baiatul mi-e mai mult plecat , urasc inceputurile de scoli, facultati...iar frigul care o sa vina, imi da deja fiori. Sunt nascuta vara si iubesc caldura ! :) De toate aspectele neplacute ale toamnei pot sa vorbesc pana maine, deja vezi ca nu mai ma opresc :)) pup cu drag ! :) Dana B.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu sunt nascuta vara, dar mai mult imi place pe racoare.
      nu intra in depresii aiurea si fara motiv, fiecare anotimp are frumusetea lui si numai asta trebuie sa gasim si sa vedem :)

      Ștergere