miercuri, 9 octombrie 2013

Intamplari si ganduri in fuga si alandala

  • Au trecut zilele geroase, dar nu fara urmari. Am apucat sa stangem din gradina toti ardeii iuti, sunt bagati in ghivece in solar, toti dovlecii si dovleceii, toate rosiile. Vrejurile ramase sunt maro si miros a putreziciune. In solar gerul a atins marea majoritate a vinetelor si toti castravetii. Rosiile si ardeii  nu au patit nimic. Salata si spanacul...parca ard in paie ude. Nu prea cresc. Ceapa si-a dat drumul in sfarsit, usturoiul a dat si el si promite lucruri bune.
  • Animalele sunt bine, Mairon e un pic schiop, gainile nu mai oua si sunt foarte grase ( mai putin Julieta care aia de afurisita ce e n-o sa se ingrase niciodata), ratele si-au schimbat penajul, sunt albe si frumoase si nici ele nu mai oua. Bobocii cresc si-s tare urati acum, le-a cazut puful si au inceput sa le dea penele, dar acum sunt niste chestii cracanate si amestecate.
  • Nu am cum sa nu observ de la un timp incoace abundenta de caini de pe A1, dar si din satele prin care trec. Sunt din ce in ce mai multi, lunea cu precadere ii vad vii, speriati sau semi-ametiti pe marginea soselelor sau chiar pe mijlocul lor. Martea dimineata marea majoritate sunt morti, calcati de masini. Si in sat au aparut cainii astia, neingrijiti, bolnavi, infometati, extrem de speriati. Luni seara la poarta s-a aciuit un pui de caine, o catelusa in fapt. I-am dat sa manance, era foarte speriata, a fugit de mine, dar apoi s-a intors si a mancat, dupa ce eu m-am indepartat bine de ea. Marti a intrat in curte. Se pare ca nu mai vrea sa plece. E galbena, iar mutrita ii e alba. E haioasa, e mica, e foarte-foarte slaba. Aseara am luat-o in brate si am incercat sa o incalzesc cat de cat, avea labutele extrem de reci, s-a cuibarit la pieptul meu si gemea incetisor cu ochii inchisi. Parca incerca sa-mi spuna prin cate a trecut pana a ajuns la noi. Ce sa-i fac? Cine o vrea? Din pacate, nimeni...Imi e tare mila de ea. E un pui mic, un suflet care nu a gresit nimanui, nici nu avea timpul necesar s-o faca.
  • Azi dimineata asteptam pe Preciziei sa fac dreapta ca sa intru pe Valea Cascadelor. In fata mea o masina opreste la trecere sa lase un pieton ( un tip batraior, imbracat un pic retro, cu o freza retro si un pahar de cafea in mana). Pietonul ii face semn sa treaca. Masina trece, dar opreste sa cedeze trecerea unei alte masini. Tipul cu cafeaua se uita la mine si paseste, nu vede masina oprita. N-apuc sa-i fac semn ca-l vad intins pe portbagajul masinii din fata. Cafeaua a facut ravagii pe geaca lui din piele. Ciudat, acum cateva zile mi-am adus aminte de o intamplare asemanatoare.
  • Sunt pe Valea Cascadelor oprita la o trecere, in fata mea e o alta masina oprita. Asteptam sa treaca doi tipi. Pe dreapta trece o desteapta in viteza, cred ca impresia ei a fost ca noi stam de prosti la trecere. Tipii de pe zebra s-au oprit la timp.
  • Nu inteleg absolut nimic din ce se intampla in ultima vreme in tara. Vin o multime de informatii trunchiate, alambicate, cred ca multe mincinoase. Nu prea mai ai in ce sa ai incredere, nu stii ce sa mai crezi.
  • Am o presimtire ca ceva se va schimba. Ma enerveaza presimtirile. Nu stiu ce sau cine sau cum, e numai o presimtire enervanta. Sau poate e numai o dorinta a mea.

14 comentarii:

  1. Vin si eu sa-ti confirm presimtirile. Parca ceva sta sa se intample. Le urasc si eu, da... mai ales ca de o vreme nu mai discern daca presimt de bine sau de rau; de rau, cel mai probabil. Ne paste un "ceva"...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu nu le dau atentie, nu vreau sa ma gandesc la ele. dar acum e chiar enervant.

      Ștergere
  2. Ceva sigur va fi......si eu miros asta...si nu va fi de bine......Te felicit pentru ca ai un suflet atat de minunat......si eu m-am pricopsit cu doua fetite batute si speriate,sunt mari dar tare slabe si amarate.Sanatate si numai bine

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. se zvoneste ca-s adusi din Bucuresti. ii cara in masini si-i lasa langa sate. nu stiu daca e adevarat asta, e un zvon.
      dar se vede clar ca-s multi.
      e pacat de femele, pt ca multi nu vor sa investeasca in ele, sa le sterilizeze.

      Ștergere
  3. La noi sunt multi in padure care deja sunt salbatici si mananca tot vanatul! Aiurea este totul de la un timp incoace dar nu cred ca o sa se schimbe ceva!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cred ca-s si-n paduri la noi, cred ca si astia care scapa de tufleala masinilor tot acolo or sa se duca

      Ștergere
  4. of, Doamne, in ce tara traim ...
    sigur ca-s adusi din bucuresti cainii, de unde altundeva? nici nu stiu ce sa zic, era de asteptat ca se va intampla si asa ceva. rationamentul cred ca e urmatorul: "noi n-avem bani sa le oferim o moarte usoara. ii lasam pe langa sate. care scapa - bafta lui, care nu, asta e, oricum tot ar fi murit". e cinic, dar sigur asa se gandeste de catre cei care ii lasa de izbeliste.
    cat despre catelusa ajunsa la tine, ce poate fi mai induiosator decat ce ai spus tu - ca ei nu au nici o vina pentru ce atrocitati li se intampla?
    ridicandu-se brusc la cer atat de multe suflete nevinovate, cred ca Dumnezeu s-a cam suparat si s-ar putea sa ne certe, poate de aici iti vin presimtirile. eu m-am impacat cu asta dupa cutemur. mi-am dat seama ca intr-o clipa totul se poate duce pe apa sambetei, asa ca zbuciumul personal pentru cine stie ce probleme mi s-a parut brusc inutil. la fel si cel politic, si cel sportiv, si cel monden si toate. poate ca ar fi momentul sa mai privim si in noi, nu doar pe langa noi. zic si eu, nu stiu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu zic ca ai mare dreptate in tot ce ai scris.
      si da, ar fi momentul sa mai privim si catre noi.

      Ștergere
  5. Sunt întru totul de acord cu tot ce s-a scris mai sus, dar acum, cel mai tare ma sperie toate aceste zvonuri cu producerea unui cutremur de intensitate mare. Eu fac atac de panica la cutremur, pe cel de duminica l-am simtit de la cap la coada...n-aveam somn si statea asa treaza in pat si deodata am simtit cum incepe patul sa se miste si cum avem impresia ca trece un animal mare, imaginar, pe sub casa...brrr , a inceput sa-mi bata inima de am zis ca fac infarct, am vrut sa sar din pat dar nu am reusit sa fac nicio miscare, parca eram paralizata...deci, nu mai am liniste . Pup ! Dana B.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Danuta, intotdeauna a fost asa. Se apuca si vorbesc bezmeticii, chiar daca cutremurul a fost la altii si baga panica in oameni. Nu te mai lua dupa astea sau mai simplu, inchide televizorul. Televiziunile isi umplu timpul, iar oamenii chiar ii asculta si chiar ii cred.
      Ei nu stiu, numai isi dau cu parerea, inca nu au tehnologia sa afle asa ceva. Simplu si clar.
      Inchide televizorul si ia o carte sau joaca-te cu cateii si nu mai lasa asa ceva sa te influenteze.

      Ștergere
  6. Omul. dintotdeauna a fost ...fiinta cu sentimente: presimtiri, bucurii, tristete, temere- nu am zis ca omul a fost OM dintotdeauna sa nu intrepretati gresit,doar ca stresul si timpul le-am simtit mai usor.Inteleapta , Iuliana a spus singura solutie care nu schimba natiunea dar ne face sa ne simtim mai linistiti, un pic egoisti poate dar face bine si la sanatate cit si la phsihic.Va doresc o zi frumoasa! Rodica

    RăspundețiȘtergere
  7. Cred ca am uitat de cimbru, uite reteta integrala: http://fusaru.blogspot.ro/2013/10/harissa-pentru-zile-lungi-de-iarna-in.html

    RăspundețiȘtergere