miercuri, 22 mai 2013

Un pic din pulsul curtii

De ieri si pana azi curtea ni s-a mai populat cu inca doi puiuti de gaina. Sunt tarcati, dungati, cu ochi frumos subliniati cu negru. I-am luat de la closca lor si i-am transferat brahmutei care, dupa o scurta analiza, si-a intins o aripa, a cloncanit scurt si i-a bagat brusc sub ea, la caldura.
Aseara m-am dus sa inchid ratele, care nu vor sub nici un chip sa mai intre in cotete decat impinse, le-am numarat...2 rate lipsa. Am intrat brusc in fibrilatii si am inceput sa le caut prin curte.
Am gasit o zapacita intr-o gaura intre doua garduri din curte. Acolo isi facuse ditamai cuibul intr-o palarie veche de paie ( aha! deci acolo era!). Cum m-a vazut a inceput sa ma sasaie amenintator. Am incercat sa vad cate oua are, am numarat patru, dar nu am vrut s-o stresez foarte tare.
A doua rata am gasit-o dimineata, intr-o cutie unde tinem sacii de rafie ramasi de la grau si porumb. Era ingropata in saci, numai crestetul capului i se vedea. Si uite asa din opt rate, patru sunt closti. Abia astept sa treaca timpul de clocire sa vedem cati bobocei ne vor darui.
Puii cei mari...eu cred ca sunt cei mai  descreierati pui posibili. Alearga, se bat ca dracii ( isi arunca reciproc picioare in cap de am intrat la indoieli in privinta originii lor), ni se urca pe picioare, daca prind vreunul din noi stand pe vine ni se urca direct in cap, se bat cu pisicile pe mancare ( si castiga!) si degeaba am facut garduri, tot in gradina din spate sunt toti.
Mairon si-a revenit bine de tot si a revenit la vechile obiceiuri. Alearga, latra de ne-a facut creierii franjuri, dar trebuie sa-si scoata parleala pentru perioada in care a bolit, ma asteapta la poarta seara cand vin acasa, imi ia mana in gura si ma duce la plimbare prin curte pe unde vrea el si ii e foame intr-una. Ii maresc pe zi ce trece portia de mancare, inca doua zile si ajungem la normal.
Ursu e bucuros ca si-a revenit vechiul partener de joaca si hoinareala, nu mai e suparat ( pentru ca a suferit langa Mairon ), i-a revenit si lui cheful de aventuri si joaca.
Piston e in ale lui, s-a ingrasat foarte mult, mananca si doarme, asa cum ii e bunul obicei.
Matoancele sunt stresate pentru ca pe langa caini, acum trebuie sa se lupte si cu puii pentru portia de mancare, atunci cand nu sunt langa ei. Tontovanul are o problema cu plasa de la usa, o ignora complet si vrea sa intre in casa repede, fugind, numai ca a naibii plasa nu-l lasa! Si ramane ca un tontovan ce e, sezand, un pic ametit de lovitura, uitandu-se nedumerit la plasa.
Adi e in febra tezelor, romana a trecut, asteptam nota, urmeaza matematica maine ( aici avem emotii). Si dupa aia, desi mai avem o luna pana se termina anul, incepem sa ne pregatim de vacanta de vara.
Lucian se lupta cu rosiile in solar, mai are de legat la ele. In pauze mai arunca un ochi la pasari, la pui, la caini, la pisici.
Iar eu...eu sunt bine acum :). Ceea ce va doresc si voua :).

8 comentarii:

  1. Nu ai cum sa te plictisesti, cu atata zarva in jurul tau
    Am ras zdravan la patania Tontovanului :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A, nu, de plictiseala nici gand.
      Dar sa stii ca insista sa intre, se loveste de plasa, sta, apoi iar incearca.

      Ștergere
  2. Doamne ajuta la puiuti de ratuste voiosi si sanatosi.Se mareste efectivul simtitor dupa cum se vede.Hihi,mi te inchipui cum alergi dupa ei,deja...sau ii va educa Mairon ca recompensa pentru grija voastra fata de el.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mairon n-are voie la puii cei mici, ca nu stie cum sa se joace cu ei.
      Pe cei mari ii ignora sau daca se apropie de mancare lui, ii maraie.

      Ștergere
  3. Hai Doamne ajută întru sporirea șeptelului, pentru note îmbucurătoare la teze, și pentru recolte bogate în seră.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa sa fie! La romana am scapat, azi a aflat ca a luat 9 spre 10 ( dar se trece 10 ). La mate avem probleme...

      Ștergere