miercuri, 8 mai 2013

De Paste cu veselie :)



Luni seara, rupta de oboseala dupa o zi de munca in solar, veneam din spate, din curtea gainilor si ma indreptam spre poarta mare, la cismea, taraind picioarele si doua galeti, pe care intentionam sa le umplu cu apa, ca sa schimb a n-spea oara apa la pasari.

Pun apa la pasari, imi zic, si gata! Via baie si apoi pat, ca nu mai pot! Maine ma duc si la munca, imi ajunge pe ziua de azi.

Ajung la cismea, trantesc galetile, dau drumu` la apa si astept sa se umple prima galeata, avand ochii pe cer si gandurile aiurea.

Printre ganduri, il vad pe Lucian ca venea spre mine insotit de o turma de pui si aud cumva in departare : La multi ani! Ati venit cu Raiul aici, fata mamii!

Ma trezesc din visare si ma intorc cu fata la poarta, in directia din care am auzit vocea. Acolo vad o babuta super zambitoare, care se uita fix la mine.

La multi ani! ii raspund zambind stramb, gandind ca pleaca, ca s-a oprit numai sa ne ureze.

Ia vino incoa` la poarta, sa-ti dea mama ceva! imi striga ea cu gura pana la urechi.

Ma intorc la Lucian, din priviri il vad ca ma intreaba cine e, dau usor din umeri a habar n-am, iar el imi face semn cu capul sa ma duc la poarta, zambind pe sub mustati.

Opresc apa si ma duc la babuta.

Ati venit cu Raiul aicisia la noi, fata mamii, asa solar n-are nimeni in sat! tipa babuta si mai tare, zambind in continuare, aratandu-mi niste gingii perfect chele care m-au dus cu gandul la un fund de bebelus ( nu stiu de ce, dar in starea aia de oboseala probabil ca neuronii mei nu mai functionau foarte bine).

Multumesc, ii raspund zambind si eu, ca sa nu par nepoliticoasa, dar deja prevedeam ( cu parere de rau!) o lunga conversatie. Dar nu-i chiar asa, am facut si noi ce am putut.

Nuuuu, mamiiiicaaa, nuuu! Raiul l-ati facut aicisia. Pai ia uita-te ce frumusete ie! O placere sa te uiti la iel!

Zambesc un pic incurcata pentru ca nu prea mai stiam ce sa-i mai spun.

Io sunt Gherghinita a lu` nu-stiu-care ( am uitat!) sunt vaduva de 15 ani si am cinci copii, mi se prezinta ea. 
Imi pare bine, raspund, eu sunt Iuliana…

Daaaa, mamiiicaaa, stie mama cum te cheama! Ia vino incoa`! 
Si odata ma ia cu amandoua mainile de cap de nici nu am timp sa reactionez intr-un fel si-mi trage doua pupaturi focoase si super umede, apoi ma ia in brate si ma strange cu toata forta ei.

Eu raman intepenita, cu zambetul inghetat pe fata, surprinsa de gest, cu baba tinandu-si capul pe pieptul meu ( o mica precizare : NU suport sa ma pup cu straini - sa ma pup in general, mai bine zis - si nu suport sa-mi incalce careva spatiul personal, trebuie sa existe o distanta. Oi avea pitici pe creier, dar asta sunt!).

Intr-un final babuta se indura si-mi da drumul, zambind in continuare.

Uite mamica, imi intinde o punguta, iti dau ceva de la biserica. Ai si un ou acolo, sa dea baiatu` cioc!

Bogdaproste, ii raspund, inca socata de gestul ei si incercand sa ma dau un pas in spate pentru ca babuta se baga in sufletul meu de tot.

Speram ca daca mi-a dat pachetelul si-a facut pomana si pleaca.

Auzi mamica, continua ea facand inca un pas spre mine si asezandu-se mai bine pe picioare, sa stii ca mi-ar fi placut si mie asa solar, dar nu ie posibilitati!

Da, ii raspund eu incet, cam costa, asa-i…

Mdoooa, pai si ce costa… Da` io am avut capre!

Da? intreb intr-o doara.

Da, mamica, capre am avut! Caprite! Imi raspunde cu fata latindu-se a zambet din ce in ce mai larg. Ia vino incoa`! continua cu fata foarte zambitoare si privindu-ma cu drag.

Iar nu ma prind!

Ma ia cu mainile de cap si de data asta ma blagosloveste cu patru pupaturi extrem de lichide, cate una pe fiecare obraz si pe fiecare ochi, in timp ce-mi vine in nas un damf zdravan de vin de buturuga.

Caprite! Caprite! imi repeta zambind cu gura pana la urechi si nedandu-mi drumul la cap. Caprite frumoase!  
Si o vad cum se apropie iara de mine, inchid ochii cu putere ( undeva departe in curte imi pare ca aud o chicoteala de-a lui Lucian) si ma trezesc iara cu patru pupaturi lichide pe ochi si obraji.

Apoi imi da drumu` brusc, de m-am lipit de gard si-mi spune serios.

Da` s-a intamplat ca porcu` sa manance ugeru` vacii!

Raman lipita de gard, neintelegand nimic din ce zice.

Cum? Porcii mananca ugerele vacilor? intreb incet ca pentru mine. Ce vaci? continui eu bagata in ceata de tot.

Mdoooaa, mananca, zice babuta, dar voi nu stiti d-astea! Ce sa stiti voi la Bucuresti de vaci?! Cum ce vaci? Vaca mea!

Da` acu` esti la tara si trebuie sa stii, continua ea zambind larg si intinzand mainile spre capul meu.

Ma dau incet in spate, inghesuindu-ma in gard de tot, incercand sa scap de noile spalaturi pe fata.

Odata o vad cum ii cade fata si-mi spune : Pai si voiam si io branza! Si am cerut la vecina mea. Da` zice ca nu mai are, ca a vandut-o! Tu ai branza de sarbatoarea asta?

Am, ii raspund confuza de-a binelea.

Pai vezi ca n-ai?! Vezi?!

Deschid gura cu gandul sa ii repet, dar nu ma lasa.

Oamenii ie ai dracului! Ai dracului rau de tot! Si io am fost la biserica, acu` viu de la biserica si te-am vazut pe tine, fata mamii! Si am zis ca sa-ti urez sanatate, fericire si putere de munca.

Da sa te pupe mama!

Ma resemnez, inchid ochii si astept pupaturile din ce in ce mai lichide.

Care nu au intarziat sa apara!

Ma simt iar apucata bine de cap, babuta ma trage spre ea si incepe sa ma pupe cu foc. La a sasea pupatura am renuntat sa mai numar, cam incepuse sa ma ia si ameteala de la vinul pe care il miroseam din respiratia ei.

Termina de pupat, ma ia in brate si ma strange tare, imi da drumul brusc si zambind imi zice :

Nu uita, eu sunt Gherghinita a lu` nu-stiu-care! Te pupa mama! Sanatate si numai bine!

Apoi o vad ca-mi intoarce spatele si pleaca, la fel de brusc cum a sosit.

Ma intorc incet, deschid poarta si intru in curte.

O iau hotarat spre casa, cu gandul sa ma duc la baie sa ma spal ( de la atata lichid aveam pielea fetei intinsa la maxim).

E prietena ta? il aud pe Lucian intreband ironic.

Il ignor, intru in casa si trantesc usa. O iau spre baie, dar imi aduc aminte ca n-am dus apa la pasari.

Ma opresc oftand. Nu le pot lasa asa.

Ma intorc, ies din casa, ma indrept spre cismea, incerc sa ignor iara privirile ironice ale lui Lucian si ma apuc sa-mi duc treaba la capat. Binele lor e prioritar fetei mele cu o piele super intinsa.

…ca un fund de bebelus…imi trece iar prin cap.

19 comentarii:

  1. Hahahahaha
    Da sa te pupe mama :))))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) uite asa imi face sora-mea, tocmai ca stie ca nu-mi place :)))

      Ștergere
    2. Si pe mine ma enerveaza sa ma pup cu necunoscuti :))

      Ștergere
  2. bleah, odios. nici mie nu-mi place sa ma pup cu nimeni, colegii stiu si unii chiar ma tachineaza, dar mi se pare un obicei tampit. iti poti manifesta bucuria si printr-o simpla strangere de mana, daca tii neaparat sa te atingi cu acea persoana, cu toate ca nu prea inteleg de ce ai vrea asa ceva.
    am avut intr-o vreme o revolta in privinta discriminarii femeilor la capitolul salut. mi se parea ca faptul ca barbatii dau noroc numai cu barbatii e o mare nedreptate, asa ca am vociferat si astfel, unul din colegi dadea noroc si cu mine dimineata. am regretat amarnic dupa aia, intr-o iarna, cand nu a a vut batista la indemana ...

    ar trebui sa facem o revolutie in privinta asta, pentru desfiintarea acestor obiceiuri antice de raspandire a mircobilor, bacteriilor, virusilor si altor vietati conlocuitoare.

    RăspundețiȘtergere
  3. :)))) da' cu ce-ai gresit, mama draga, te te iubesc babeturile asa? mai taie de zambete, din priviri, ca lumea te percepe eronat.
    acu', intre noi fie vorba, e cea mai tare dovada ca te-au adoptat! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. =)))) Hai ca mi-ai mai descretit fruntea...am mai ras si eu dupa ceva vreme de pauza!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Tu ai rezistat eroic, eu nu cred ca reuseam!:))

    RăspundețiȘtergere
  6. Savuroasa de-a dreptul!!! Postarea, evident!! ;))

    RăspundețiȘtergere
  7. Tzoc!Tzoc! Da sa te pupe mama!

    :)) Daca nu te-as intelege m-ar amuza si mai tare intamplarea. Dar vorba lui Simf, mai mare dovada ca te-au adoptat...nu puteau sa-ti ofere!

    Prin satul nostru e mai greu cu afectiunea ca astia sunt ciudosi. Daca faci ceva mai atipic ( a la internet asa ) se uita cu neincredere si stramba din nas ca si cand ai cazut din luna. Dupa care dau ochii peste cap si-ti sugereaza ca oricum iti vei rupe gatul ca ce habar sa ai tu de legumicultura daca stai 5 zile pe saptamana intre betoane!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))))
      Las` ca ciudosi sunt si pe la noi, nu putini. Si exact asta ne-au zis, ce stim noi de legumicultura...bla-bla-bla.
      Stii vorba aia : apa trece, pietrele raman. Nu-i bai :)

      Ștergere
  8. O poveste minunată despre viața la țară! :) Chiar te-a adoptat, nu e puțin lucru să-ți aducă ceva (pe lângă pupături :))) Oricum zi mersi că nu te-a descântat să nu te deoache! Poate la o vizită ulterioară...
    Din nefericire, în același timp cu casa la țară ai la pachet și vecinii și obiceiurile.
    Mult succes și spor în ceea ce faceți!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E, acum am ras si eu, cat am scris, dar atunci... :))).
      Nu, de deochi n-a zis nimic, asta imi mai lipsea :).
      Multumim, asemenea :)!

      Ștergere
  9. Aici a fost vorba despre-a cere fara a cere. S-a batut saua dar iapa n-a priceput.

    Nu adopta nimeni pe nimeni. In vecii vecilor amin. Interesul functioneaza, cat se conturează un interes apoi spatele intors sau nici macar acest bine ca tot mai este ceva de cercetat, de comunicat, de barfit, de scormonit.

    Nu sunt rea, doar un pic documentata. Nu-i litera de lege dar situatiile bune sunt exceptia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ilincuta, cred ca ai dreptate.
      Si mie mi-a parut asa, dupa ce mi-a trecut...socul :) am stat stramb si am judecat drept ( unde mai pui ca-s patita si cu alte personaje), cam asa mi s-a parut, dar am zis sa nu fiu eu paranoica :).

      Ștergere