luni, 13 mai 2013

Cald

Sambata am reusit sa plantez in gradina din fata si din spate ceva rosii - numai specialitati si soiuri bune, pe care vreau sa le inmultesc - ceva ardei iuti si castraveti. Lucru care s-a lasat cu noi si dureroase bataturi in palme, asta pe langa durerea de oase si spate, cu care sunt deja prietena la catarama.
In solar au loc operatii de curatire, udare si apoi trasa o aratura zdravana pamantului, pentru a putea planta in continuarea rosiilor, ardeii grasi si vinetele.
Am avut probleme cu coropisnitele, ne-au taiat in jur de 20 de fire, toate pline cu flori. Cine mai injura dimineata in solar, de o auzea tot satul? Ati ghicit! Eu!
Am pus capcane cu bere, de care au fugit ca dracu` de tamaie, taind in continuare firele, spre disperarea noastra. Totusi, de joia trecuta vad ca s-au oprit.  In mod sigur ele sunt tot acolo, numai ca rosiile au crescut, si-au ingrosat tulpinile si si-au infipt adanc radacinile in pamant, acolo unde scarboseniile nu mai pot ajunge.
Dar stim la ce sa ne asteptam cand om pune ardeii si vinetele.
In gradina din spate, in partile nelucrate, pamantul arata asa :


Din nefericire, fiind spatiu mare, nu putem uda tot locul cu apa din put ( ca apoi sa bagam motocultorul la treaba), pentru ca deja au aparut probleme si aici. Sambata seara, dupa plantat, am udat si-n fata si-n spate, apoi a mers instalatia in solar vreo doua ore si cand sa intram in casa, sa ne facem baia mult asteptata dupa o zi de munca in soare si caldura, apa ioc! A trebuit sa asteptam o jumatate de ora ca sa se umple putul.
Nu tin minte ca anul trecut in mai sa fi avut problemele astea. Anul trecut au aparut in iulie.
Desi au fost precipitatii in martie si aprilie,  acum avem seceta grava. Nu vreau sa ma gandesc ce o sa fie in iulie si august cand or sa fie caldurile alea insuportabile, fara pic de ploaie.
Pana acum in solar e totul bine, rosiile cresc, dar se cam blegesc de la caldura peste zi.

Iar rasadurile cresc si ele, se descurca cum pot.

Animalele si pasarile peste zi stau numai in cotete sau numai in lucruri umbrite, abia pe seara ies si se populeaza curtea.

Cocos in cuibar.
Zapacitele mamei care clocesc impreuna. Asta e ultima sapatamana de clocit, cam pe sambata - duminica asteptam, cu mare bucurie, pitocii.



Poienita vecinului din spatele curtii noastre.

Si vacuta care e gestanta, vecinii asteapta de la o zi la alta vitelusul.

 
 Inchei cu o mica splendoare, frumos mirositoare.

26 de comentarii:

  1. Iuliana, te rog eu mult, mult de tot, incarca fotografiile direct pe blog pentru ca eu nu le pot vedea pe photobucket si mor pe aici de ciuda.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mi-as dori, dar nu mai am spatiu in blog, din pacate.
      asa ca trebuie sa gasesc fel si fel de tertipuri...

      Ștergere
    2. Referitor la fotografii:
      sunt prea mari si ocupa mult spatiu.
      Trebuie miscorate:
      1- se deschide fotografia in "Microsoft Office Picture Manager".
      2- click pe "Picture"
      3- click pe "Resize"
      4- In dreapta apare fereastra "Resize"
      5- click pe sageata de la fereastra dreptunghiulara
      6- se alege "Web Large"
      7- click pe OK
      8- se salveaza noua dimensiune

      La aceasta dimensiune incap un numar dublu de fotografii.

      Ștergere
    3. Multumesc frumos. Mare ajutor mi-ati dat.
      Din pacate spatiul dat de Google e plin, de mult timp. Era bine daca stiam de la inceput, eu am crezut ca am spatiu nelimitat :) - asa-s eu mai naiva.
      Dupa ce am primit mesaj ca nu mai am spatiu, atunci am inceput sa fac sapaturi, sa vad despre ce e vorba.
      Sa reeditez toate pozele pe care le-am pus de un an mi se pare o munca titanica, mancatoare de timp.
      Probabil la iarna, dupa ce terminam treburile, o sa pot face macar partial lucrul asta.
      Multumesc inca o data, chiar nu stiam lucrul asta.

      Ștergere
  2. LUCIANA.DUNA@FJSC.RO13 mai 2013 la 12:08

    SI NOI AVEM PROBLEME CU APA,DEJA E SALCIE SI PLINA DE NISIP.PENTRU BAUT SI MANCARE LUAM APA DE LA UN IZVOR DIN APROPIERE,IAR PENTRU SPALAT SI GRADINA O FOLOSIM PE ACEASTA.NOI AM INGHESUIT PE 100 METRI PATRATI VINETE,CASTRAVETI,ARDEI,DOVLEAC SI FASOLE,PT CA NU AM REUSIT SA MAI SAPAM GRADINA DIN SPATE,AM RUPT O CAZMA IN INCERCAREA DE A FACE CEVA.LA FEL E SI LA NOI PAMANTUL CRAPAT,IAR HIDROFORUL NU MAI ARE DE UNDE TRAGE FOARTE MULTA APA.DOAR DUMNEZEU STIE CE VA MAI FI VARA ASTA.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La noi apa inca nu e salcie, e rece si buna, dar serios ma gandesc cu groaza la iulie si august...
      inca nu m-am hotarat daca sa populez toata gradina din spate sau nu. mi-e ca voi munci degeaba...
      mai vedem...

      Ștergere
  3. Sila noi la fel arata pamantul:( Sa speram ca mai vine o ploaie din cand in
    cand ca altfel e jale in vara

    RăspundețiȘtergere
  4. asta e unul din riscurile mutatului la tara. sa ramanem fara apa in fantana e unul dintre cele mai negre cosmaruri, din toate punctele de vedere. hai sa nu disperam, insa si sa speram ca totul va fi bine. uite, chiar azi au anuntat niste ploi prin sud, poate vin.

    RăspundețiȘtergere
  5. luciana.duna@fjsc.ro13 mai 2013 la 15:25

    deja s-a innorat Bucurestiul,a inceput sa picure afara......deci totul e spre bine,poate uda si gradina mea,ca altfel nu am unde pune rosiile...si e grav!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in Ferentari inca nu ploua, dar s-a innorat.
      am vb cu Lucian daca acasa-i innorat. nici gand! soare si cald, cald, cald!

      Ștergere
  6. Asa e si la noi
    Partea proasta este ca a plouat...dar in cealalta jumatate de comuna, la noi cateva picaturi razlete

    RăspundețiȘtergere
  7. in baneasa au cazut fix 3 stropi. ma uit in zare, spre nord si parca, parca ar fi mai innourat pe-acolo. da Doamne ploaie!

    RăspundețiȘtergere
  8. @simona si cristina

    exact si aici trei picaturi a dat. e inabusitor acum.

    RăspundețiȘtergere
  9. Iuliana poate îmi spui pe mail dacă vrei satul în care stai. De regulă puțurile de la țară se fac la primul nivel de pânză freatică, mai sărac și mai solicitat. Te-ar ajuta un foraj nou. Poate aflu care este situația hidro în zona ta și la ce să te aștepți dacă vrei o sursă nouă de apă(dacă devine inevitabilă).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar ar fi bine. Sigur ca-ti zic, dar nu-ti gasesc adresa de mail. Cred ca-s mai capiata azi decat de obicei...
      Poti, te rog, sa-mi trimiti un mail de test la iuliana.iordache7@gmail.com ?

      Ștergere
  10. Cred ca ar trebui sa faceti un bazin pentru colectarea apei de ploaie.

    RăspundețiȘtergere
  11. Unde ploua, frate, ca la noi, in sectorul 1 abia a stropit. Nici nu s-a udat pamantul! E innorat, mai si tuna cate un pic, dar ploaie canci! Am pus si eu in fuga niste ridichi obisnuite si unele mov, niste spanac, niste varza ciudata cu niste frunze mari si dantelate (seminte direct in pamant... sa vedem daca or sa iasa) si am zis sa nu le ud, ca tot vine potopul. Da de unde? Cred ca maine dimineata ma infiintez cu furtunul in mana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi apartinem de " Goagal" si a plouat ceva-ceva, timp de 10 min, cat sa se ridice aburul.
      Dar aici in sat a plouat binisor, iar acum e racoare bine. Stau cu pulover.

      Ștergere
  12. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  13. Ar trebui sa va asociati mai multi intre voi si sa va faceti fopraje mai serioase si mai profesioniste de unde sa scoateti 100 mc apa / zi , 365 zile / an daca e nevoie. Nu e normal ca in 2013 sa stati la mila naturii.

    RăspundețiȘtergere