joi, 30 mai 2013

O noapte zbuciumata

Ora 03.20 in noapte.
Se trezeste cu un sentiment ciudat, parca a simtit ceva sau pe cineva, parca mai e cineva in casa.
Deschide ochii, sta doua secunde uitandu-se in intuneric si se hotaraste sa se dea jos din pat, sa cerceteze casa.
Iese din dormitor, intra in sufragerie, apoi intra in bucatarie. Din pragul sufrageriei vede usa de la intrare deschisa.
Sta cateva momente uitandu-se fix la intunericul care se vedea prin usa. Se indreapta catre intrarea casei, apoi din prag se uita afara. Nici tipenie de caini, pisici, nici tipenie de suflet in curte. Numai greieri cantand.
Ofteaza, inchide usa de la intrare, apoi se indreapta catre baie.
Merge incet prin intuneric gandindu-se sa arunce un ochi si la copil, poate e dezvelit.
Nu apuca sa-si termine gandul, cand simte ca atinge ceva, apoi se impiedica zdravan de acel ceva ce statea jos pe covor. Surpriza a fost atat de mare, incat din cauza piedicii, aproape ca deschide usa de la baie cu capul.
Somnul fuge, creierul incepe sa lucreze, aprinde rapid lumina de la baie si se uita speriat in jos pe covor.
Vede o pereche de ochi caprui, somnorosi, care se uita la el cu repros. Clipeste des si se uita la faptura facuta covrig pe covor.
Negru, blanos si cu o coada pe care o misca in lene, a recunoastere.
Mairon?! Idiotule!!! Ce cauti in casa?! Iesi imediat afara!! ii spune incet, rasufland usurat.
Dupa ce da cainele afara, respira de cateva ori adanc, apoi se indreapta catre camera copilului. Doarme, e invelit, e totul ok. Uf!
Inchide usa dormitorului incet, apoi se indreapta catre baie.
Iese de acolo, inchide lumina, dar in ultima secunda de lumina, vede sub masa niste ochi lucitori.
Ce mama dracului mai e si asta?! isi spune exasperat.
Aprinde lumina in bucatarie si se uita sub masa. Ce vede acolo il lasa cu gura cascata, dar il si infurie in acelasi timp. Pisici! Multe pisici! Toate sus pe scaune, se uitau la el cu priviri somnoroase si mirate, deranjate de lumina.
Casa de nebuni! Asta e aici! O casa de nebuni!!!! Caini! Pisici! Puii mai lipsesc in casa si le am pe toate!
Se apleaca, se baga sub masa si incepe sa culeaga pisicile de pe scaune. Pe masura ce le culegea, le punea in brate, una peste alta, in forma de stiva.
Dupa ce termina culesul matoancelor, le da afara, se asigura ca usa e inchisa bine, apoi se indreapta spre dormitor. Se lungeste in pat, se uita la ea care dormea dusa, ofteaza din toti ranunchii si apoi adoarme.

Ora 05.30 dimineata.

Alarma de la telefon incepe sa sune.
Du-te dracului! saluta ea suav, tragandu-i una, apoi adoarme imediat.
Dupa un timp simte ceva pe fata, o impunsatura. Deschide un ochi si o vede pe Mitilla, care incerca sa o trezeasca. O mangaie incet, o da la o parte de pe ea, apoi se ridica din pat oftand.
Directia este spre bucatarie, cu target fix cafetiera.
Pune cafeaua, pune apa si da drumul la aparat. Apoi incepe si se uita prin bucatarie. Vede resturi de paine si de dulceata pe unul din dulapuri.
Hmmm...cui i-o fi fost foame azi-noapte?, se intreaba ea.
Simte ceva miscare dinspre sufragerie, se uita intr-acolo si vede o pisica adormita, care iesea din camera cascand si intinzandu-se.
Face ochii mari, clipeste des incercand sa recunoasca matoanca in cauza.
Miti? Bela? Aia-mica-alba?! se intreaba ea clipind in continuare in speranta ca privirea o sa i se limpezeasca intr-un final.
Aia-mica-alba! o recunoaste pana la urma. Ce cauta asta in casa?! Cum o fi intrat? se intreaba in timp ce se baga sub masa dupa ea.
O prinde cu greu si o da afara, apoi isi pune o cana de cafea, deschide laptop-ul si incepe sa citeasca tampeniile scrise, care in zilele noastre se numesc ziare.
Dupa un timp apare si el in bucatarie, se uita la ea cu o privire fixa si poznasa, apoi incepe sa-i povesteasca ce a patit azi-noapte : cum a gasit usa deschisa, cum s-a impiedicat de Mairon, cum l-au speriat pisicile.
Dupa amuzamentul si rasetele de rigoare, le-a ramas intrebarea : Totusi cum s-a deschis usa? Zapacitul de Mairon a descoperit cum se deschide? A descoperit ca e foarte usor sa apesi pe clanta si sa impingi in usa?
Ce surprize ne-o mai pregati zapacitul?

19 comentarii:

  1. Pai ce ei nu ar sta la caldurica si fara griji, bine ca nu a latrat ca faceati cu inima clar:))))

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos povestesti. Te-ai gandit vreodata sa te apuci de scris romane ? M-am amuzat cand am citit : "Se apleaca, se baga sub masa si incepe sa culeaga pisicile de pe scaune. Pe masura ce le culegea, le punea in brate, una peste alta, in forma de stiva'' Exact asa fac si eu , parca scriai despre mine ! :)) Numai bine ! Dana B.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu m-am gandit, desi mi s-a mai spus :). N-am atat de mult talent.
      Pai cand ai atat de multe pisici si vrei sa le prinzi rapid, alta metoda nu-i, decat sub forma de stiva :))

      Ștergere
  3. super tare!! frumos scris,talent ,nu gluma:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Dragii mei, încuiați ușa de la intrare când vă culcați, nu forțați chiar așa mâna sorții. E drept că prea mare protecție nu asigură o simplă ușă dar totuși...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. trebuia ridicata clanta ca sa se incuie usa, lucru care nu s-a facut.
      ni s-a mai intamplat, probabil o sa se mai intample :).
      incercam :)

      Ștergere
  5. O întâmplare, cândva, de mult acu' mai bine de 40 de ani...
    Din când în când mă întorceam acasă pe la ore cam mici. Cum nu voiam să derannjez toată casa cu mersul la baie, foloseam un wc din curte...
    Într-o noapte, dupa ce m-am aşezat gospodăreşte, am simţit pe la părţile mai goale o atingere blănoasă... În următoarea secundă am fost afară, mai să sparg uşa...
    Cu inima cât un purice, mă uit înapoi şi ce să vezi? Un pisic, (al meu), cu coada în sus şi... Miau... Miauuu...
    Adică... da' sperios mai eşti...

    RăspundețiȘtergere
  6. Bun.sa va lamuresc , dragi cititori ai mamei.
    Eu am fost cel caruia , aseara cand i s-a facut foame de niste dulceata de gutui cu paine , i s-a parut ca e un copac in fata casei.Am deschis usa , linistindu-ma ca nu e nimic , apoi mi-am luat borcanul cu hrana , mi-am facut un sandwich si m-am dus linistit la culcare.
    Aceasta a fost inceputul povestirii de mai sus.O zi buna va doresc ! :)

    Adi :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cum ajungea copacul in fata casei ( ca n-avem asa ceva), numai copiloiul meu stie :)

      Ștergere
  7. Bunica Babicu dormea cu cele șase pisici în casă. Dimineața devreme, patrupedele mieunau la ușă, Babicu îi dădea coate lui Vergil, iar el, bunicul, se scula bombănind ca să le dea drumul la ușă pisicilor.
    Așa că să nu le învățați cu nărav, că pe urmă nu mai scăpați de ele! :)

    Faină și palpitantă poveste, de pus bine în sertarul cu amintiri! :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o, daaaa. stim cat de repede se invata matoancele cu narav, ca asta "culegem" acum.
      asta iarna ne-a fost mila de ele, iar acum li se cuvine.

      intelegator si cu drag de animale bunicul tau, daca se trezea si dadea drumu` la pisici :)) si n-o lasa pe bunica sa se duca

      Ștergere
  8. OF,SI ALE MELE AU BOALA ASTA,SA STEA GRAMADA IN BUCATARIE,UNDE AM O CANAPEA MAI PONOSITA ASA....SI EU LE CULEG TOT ASA SUB FORMA DE STIVA SI LE ARUNC IN TERASA,SA SE DUCA IN POD LA SOARECI....SI CUM PRIND IAR PE CINEVA CA IESE SAU INTRA PE USA,O ZBUGHESC CU CEA MAI MARE VITEZA IAR SPRE BUCATARIE......CAT DESPRE CATELUSA,EA S-A INVATAT DE MULT CUM SE DESKIDE USA,DESI E MICUTA DE INALTIME,SAREA PE GRATAR,DE ACOLO PE PERVAZ SI TOP PE CLANTA,ATERIZAND DIRECT IN HOL.DE ATUNCI INKIDEM MEREU CU CHEIA PE DINAUNTRU.SI EU SUNT MARE IUBITOARE,MATZII CEI MICI II CRESC IN CAMERA,CAND PLEACA MAICA-SA CREANGA SI NU APARE TOATA NOAPTEA FAC PLANTON LANGA EI SAU II BAG IN PAT LANGA MINE,CA SA MAI DORM SI EU O ORA.....ALTFEL MA DA SOTUL CU TOT CU EI AFARA,CA TIPA CA NEBUNII.....BA AM O SNAMUTA MICA,MICA,CARE ARE O VOCE GROASA,RAGUSITA,DE PARCA AR FI FOST FUMATOARE INRAITA TOATA VIATA EI(POATE IN CEA ANTERIOARA)

    RăspundețiȘtergere
  9. SPAIMA MEA CEA MARE E ALTA PENTRU MOMENT,UNUL DIN MOTANII MARI A INCEPUT SA ADUCA ACASA SERPI...VII.NU STIU DE UNDE,DAR CRED CA SUNT CATEVA ZECI IN CUIBUL ACELA,CA DE DOUA SAPTAMANI TOT ADUCE CATE UNUL....SI-I LASA PE PRES IN FATA USII.IN PRIMA ZI ERA SA FAC FIX INFARCT CAND L-AM VAZUT PE SERPALAU PE PRES IN FATA USII

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce frumos povestesti, Iuliana!

    RăspundețiȘtergere