luni, 16 septembrie 2013

Vesti

Ca sa fiu si eu in trend ma voi exprima in felul urmator : pentru prima data in acest sezon, azi dimineata am dat drumu` la caldura in masina.
Dupa ce am dardait vreo 10 minute pe drum, mi-am dat seama ca nu mai e de joaca.
Friiiiig! 9 grade la opt fara dimineata.
Am trecut la " artileria grea" - ciorapii grosi, nu cei mai grosi, dar destul de grosi. Si nu prea ii mai dau jos din picioare tot ziua.


Sambata am reusit sa-mi pun casa la punct , am profitat de ocazie ca nu am avut baietii acasa si m-am dezlantuit, Adi a plecat cu Lucian la livrari in Bucuresti pe motiv de tuns.
A stat pana in ultimul moment si cand nu s-a mai putut fofila a renuntat cu multa parere de rau la plete. Cum nici in sat si nici in apropiere nu avem frizer, a facut o plimbare in Bucuresti, ca tot avea taica-sau drum .
Despre faptul ca azi a inceput scoala nu pot sa spun decat ca e doliu national :). Dar o sa ne reintram in program, mai devreme sau mai tarziu.

Plantutele din gradina, in special rosiile, arata jalnic. Desi a plouat mult si abundent saptamana trecuta, "varsta" lor isi spune cuvantul. Totusi fructele lor sunt foarte-foarte gustoase. Mai am de cules o gramada, in special cele cireasa, toate soiurile, au produs si produc mult, desi frunzele lor par arse si, asa cum am mai spus, arata jalnic.
Ardeii iuti, putini cat au fost, au produs bine, iar cei cireasa au niste fructe de un rosu foarte amenintator.


In solar ridichiile cresc, Lucian zice ca-n doua saptamani ar fi cam gata, salata si spanacul cresc si ele, dar mai incet, iar ceapa nu a dat deloc pana acum.
Rosiile, ardeii, vinetele, castravetii mai produc, dar putin, totusi ele ca plante arata super bine. Multe din ele sunt inflorite. Ardeii  ma incanta cel mai mult cu harnicia lor, ma gandeam cat de multi puteam face daca nu pierdeam jumatate din fire la inceputul verii.


Pentru mine toamna adevarata inseamna o salata picanta de sfecla si o placinta dulce de dolveac asezonata cu felii de dovleac copt unse cu miere, iar langa ele trebuie sa stea un pahar cu un pic de must.
In week-endul ce vine am de gand sa-i fac de petrecanie unui dovleac placintar, galben - portocaliu si bine copt, care-mi tot face cu ochiul cand trec pe langa el. Iar pe restul ii voi depozita in mini beciul nostru pentru alte placinte gustoase.
Am facut salata de sfecla si am pus-o in borcane pentru iarna, am mai facut o serie de salate gustoase atat pentru noi, cat si pentru abonatii nostri. Dupa ce vor fi murate si deci gata de consum, vor apare in lista de preturi.

Acum ca s-a dus din caldura verii, aerul e mai rarefiat, mai curat imi pare. Caci in fiecare dimineata ne trezim cu ample spectacole date de Soare, cu rasarituri frumos colorate, iar in departare imi vad dragii mei munti. Inca verzi. In curand am sa le vad varfurile albe, apoi or sa fie albi complet.


In sat miroase a fum, a struguri, a muraturi.
Lumea pleaca cu noaptea-n cap la camp, la strans de porumbi si coceni, iar tractoarele si-au reinceput araturile de toamna acolo unde culturile au fost stranse. In cateva seri era trecut de noua, iar oamenii si tractoarele lor abia atunci se intorceau de pe campuri spre case.
Se munceste mult, cu drag si spor sau din nevoie, oricum ar fi se munceste.
Dar, pe langa munci si griji, am intrat vrand-nevrand in sezonul nuntilor si din cate am auzit or sa fie cateva in sat si una chiar la noi pe strada.
Casa de piatra le uram  :)!

6 comentarii:

  1. SUCCES LA SCOALA SI LA PREPARAT CONSERVARAIE.IN CE CLASA E BAIATUL?

    RăspundețiȘtergere
  2. e bine ca mai aveti ragaz inca pana sa vina greul cel mare.mult succes oricum si sa ia note bune la testele initiale.pentru ca oricat de frumoasa e munca in gradina,tot mai frumoasa e cand ai si bani in buzunar si un loc de munca.nu-i asa mami?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. partial sunt de acord :)
      poti sa muncesti mult mai mult pt tine decat pt altul.

      Ștergere
  3. Iar nu știu ce să mai spun, care-i mai fain, textul sau pozele. Unul „miroase” a toamnă frumoasă, a Ziua Recoltei (ce faină era pe vremuri!), celelalte ne transportă direct în paradisul vizual de care aveți parte. Așa culori am văzut numai la nite poze cu apusuri prin Caraibe. Superbe!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mersi, dar mai am multe lucruri de imbunatatit ( la texte, ca cu fotografiile e super usor :) )

      Ștergere