luni, 11 martie 2013

Curatenie de primavara

Ce vreme frumoasa a fost in week-end, nu-i asa? Tocmai buna de stat pe afara si de facut o curatenie crunta in curte! Ca mai toti gradinarii si noi ne-am apucat de strans gunoaiele aparute peste iarna prin curte.
S-a muncit la greu de dimineata pana seara. Si nu m-am putut abtine sa nu ma minunez de cat de multe erau si sa ma intreb de unde naibii au putut apare.
M-a ajutat si copiloiul meu, a carat cateva roabe cu gunoi intr-un loc unde am putut sa le dam foc pe seara.
Stiu ca era mai bine ca sa-l sortez si sa pun la compostare ce era bun pentru asta, dar era foarte mult, de " multe genuri" :).
Matoancele m-au capiat si ele, cum faceam curat intr-un loc, cum veneau si incepeau sa se tavaleasca acolo, mai ales daca era si ceva iarba.
Mare mi-a fost surpriza cand am vazut ca sub iarba uscata apare iarba verde si frumoasa. Curtea arata mult mai bine asa, parca e mai mare acum.
In gradini inca n-am intrat, sper ca in week-endul ce vine sa ne apucam incet-incet.
De iarba asta mica, verde si frumoasa vorbeam.

Am mai facut si alte descoperiri, fel si fel de varfuri de plantute apareau de sub iarba uscata, crengute si alte resturi ramase de la constructia solarului.




 Nu pot sa spun cum arata locul asta inainte, aici s-a lucrat intens la fel si fel de chestii pentru solar. L-am luminat cat de cat.


Al doilea boboc de narcisa.

Bela e innebunita dupa flori ( si Mitilla la fel) vine langa ele si pur si simplu sta cu nasul in flori.

Aici avem un prun din care anul trecut nu am mancat nici o pruna ca mi l-au mancat omizile. Cred ca ar trebui sa incepem sa-i toaletam si noi.
M-a mirat cat a crescut. Anul trecut era micut, o idee mai inalt decat mine, iar acum s-a lungit tare mult.

Iar seara de sambata s-a incheiat intr-un mare fel .
Asa cum am spus, am adunat intr-o mare gramada resturile din curte si le-am foc .

Am stat in jurul focului, ne-am adus aminte de fel si fel de intamplari, ne-am facut planuri de viitor, am ras de matoancele care topaiau, sareau si se jucau intr-un mare fel, am mangaiat cainii care stateau langa noi si am intrat in casa mirosind ca niste slatari. Un dus rapid a rezolvat neajunsul, iar noi am ramas cu inca o amintire placuta.
Duminica...ei bine, duminica asta a adus ceva noutati pentru noi.
Dar va voi povesti maine despre ele :)

22 de comentarii:

  1. Intr-adevar foarte frumos a fost timpul si cred ca multi au profitat sa faca curat si insamantari. Am dat si eu o fuga la tara si am semanat cate ceva. Spor la treaba in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multă muncă dar și multă satisfacție. Cât mai mult spor la treabă!


    P.S. Am o nedumerire, poate confund. Nu la tine era prezent un personaj feminin în vârstă care te vizita des, cu o personalitate mai aparte etc...în vârstă etc...A dispărut din postările tale. Ce s-a întâmplat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu s-a intamplat nimic, e totul in regula :).
      Numai ca am un plan, intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat, de promovare a zonei in care locuim. Asta insemnand persoane care sa vina si sa vada...si nu as vrea ca sa deranjam pe cineva.
      Multumesc pt urari, la fel iti dorim :).

      Ștergere
  3. Multa munca dar si satisfactie pe masura:) Spor sa aveti in toate

    RăspundețiȘtergere
  4. Mare satisfactie curatenia de primavara :) Si parca ai niste zambile in zona cu surprize :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt si ceva zambilute :). problema e ca le mananca cainii, daca-ai pomenit.
      nu le feresc de gaini, le feresc de caini.
      nu stiu care e faza cu ele...

      Ștergere
  5. Ce-mi plac pisicile care amușinează florile! :) Sunt grozave. Spor în toate. E rândul meu să vă invidiez. La noi e o vreme oribilă și nu putem face mare lucru, căci pământul nu e zvântat îndeajuns. Va veni și timpul frumos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ei...chiar acum s-a pus o ploaie afara...asta e!
      ploaia e tare buna, la vara ne vom uita pe cer dupa un nor, poate-poate.
      facem treaba printre picaturi :)

      Ștergere
  6. Dragute activitati de weekend ati avut, mai ales daca s-au desfasurat in familie (includ aici si matoancele, si cainii si cine o mai fi fost prin preajma). Mai e putin si o sa fie totul verde. O saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragute si decoperitoare de niscai muschi de care habar n-aveam ca-i am, desi am totusi o varsta, nu mai sunt pustoaica :). Merg ceva gen Robocop, din cauza febrei musculare. Dar a fost ok, a fost placut.
      O saptamana frumoasa iti dorim si noi!

      Ștergere
  7. frumos, iuliana, frumos si linistitor...cu asa mare drag as sta si eu pe-afara in zilele astea frumoase de primavara (nu azi, nici ieri, nici alaltaieri -la Galati ploua si-i urat de 3 zile- :D) si as face curatenie prin curte ca si voi. pupici (Alina)

    RăspundețiȘtergere
  8. Ei, Google Blogspot imi joaca feste, am incercat sa-ti las un comentariu si n-a mers. Nevermind, ideea era ca imi place la voi, si va urez spor in toate. Cat despre "jucaria" AIL - sa te mai tina minim 1000 de livrari de produse! :) O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si mie imi joaca feste, cateodata si renunt sa ma pun cate un comment.
      AIL-ul e batranelul meu de suflet, stiu ca si el tine la mine, asa ca sigur va face tot ce poate :)
      mersi, spor si tie!

      Ștergere
  9. Astazi este a 2 a oara in viata mea cand plantez ceva in pamant , ceva ce sper sa fie comestibil peste un timp . M-am chinuit sa fac santul ala in care se pun semintele pe brazda - nu stiu cum se cheama si nu mai radeti de mine ! - cu aproape toate uneltele disponibile si pana la urma tot cu degetele a mers mai bine , nu reusesc sa-l fac deoarece de pe margini tot cade inapoi pamantul ; nu stiu nici ce distanta sa las intre aceste santuri si nu va inchipuiti cum am masurat cu rigla sa fie la fel si drepte ....Le-am facut pana la urma asa cum am putut dar aveam in minte doar pozele tale si randurile acelea frumoase , drepte si verzi .
    Am semanat morcovii su ridichile , daca maine vine ploaia probabil ca le va placea tare . Ma chinuie caprele astea de cateluse ce imi topaie fix unde pregatim noi pamantul , eu indrept cu grebla brazda , ma duc dupa ceva in casa si cand ma intorc totul e plin de urme de labute si ele ma pandesc din fundul gradinii sa vada le cert sau nu ....gardul despartitor e solutia .
    Spor la treaba tuturor !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Monica, santurile noastre sunt drepte pt am folosit placi de parchet vechi, nu ca suntem noi mari si tari si cu experienta :).
      La ridichi si morcovi ai facut santuri? Eu le pregatesc un loc drept, pun semintele si apoi presar un pic de pamant deasupra.Sau ai facut parcelute? Rigole? In fine...daca nu le-ai pus f adanc in pamanat, iti ies cu siguranta.
      Cu cainii...vezi ca asa or sa-ti faca si cand or sa apara plantele. Si daca acum te mai amuzi un pic, atunci nu-ti va mai parea amuzant. Din proprie experienta zic.

      Ștergere
  10. Deci sezonul de gradinait s-a deschis si ati inceput in forta.Mult succes si spor la munca.Eu mai astept ultima rabufnire a iernii si ma apuc de treaba, oricum dupa operatie mai am de stat 2-3 zile pe tusa.O seara frumoasa si o primavara bogata va doresc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e...oarecum in forta, mai mult fortati; curtea arata jalnic, trebuia curatata :)
      Sanatate si numai bine va doresc!

      Ștergere