miercuri, 27 martie 2013

Am trecut si hopul asta! - update

Desi aseara intrasem bine la griji, se facuse foarte frig, zapada scartaia sub talpi, iar la mijlocul solarului era numai 1 grad si la rasaduri 3 grade.
Azi dimineata primul drum in solar a fost si am constatat ca salata repicata e cam ametita un pic, cam palida, dar si din cauza agrilului care a stat pe ea; ceapa, usturoiul, spanacul, ridichiile si salata nerepicata sunt un pic turtite, dar arata cu toatele bine.
La rasaduri s-a mentinut temperatura de 3 grade, probabil ca-s un pic socate, dar sunt in viata.

Acum plantutele sunt dezvelite si lasate la aer. Doar pana diseara cand le vom inveli, ca iar vor fi temperaturi negative.
Asa ca recomand la toata lumea sa isi ia folie de agril. Chiar isi face treaba, isi merita toti banii.

Pasarile si animalele au fost cam zapaciti de frigul asta, isi cautau locuri calduroase.
Totusi, azi dimineata pe cand ningea ca-n povesti, dupa ce au servit masa, matoancele au tras o joaca si o tavaleala in zapada de zile mari!
Gainile si ratele nu au prea iesit din cotete, clar nu gusta nici ele frigul.
In plus, am descoperit ca o rata a cazut closca! Problema e ca s-a bagat intr-o magazie undeva dupa niste acareturi, pe care chiar nu le putem muta si nu avem cum ajunge la ea nicicum. I-am lasat apa si boabe cat de aproape am putut de ea. Nici nu stiu daca are oua sau sta ca moaca acolo. Om vedea daca iese cu boboci sau nu. Dar tare mi-ar place sa faca niste pitocei pufosi si galbeni.

De nins nu a nins asa de mult, a batut vantul foarte tare, iar pe strada s-a format gheata. Cum la noi in sat se merge pe principiul " cine a pus-o, ala s-o ia!", a fost o "fericire" si o "incantare" sa circuli.
O surpriza placuta am avut cu curentul. Ma asteptam ca din cauza vantului sa se rupa vreun cablu, sa se intrerupa, dar nu! Totul a fost in regula, nu am avut nici o problema.
Adi nu a fost ieri la scoala, " suferinta" lui a fost crunta, s-a trezit la zece dimineata si si-a facut de cap.

Concluzia : am trecut cu bine! Se anunta temperaturi din ce in ce mai mari, soarele o sa apara si el intr-un final, asa ca totul va fi foarte bine, oameni buni!

Later edit :
Innebunesc! E zapada pana la glezne in curte!
Bine ca mi-a tras prin cap si am plecat azi mai devreme de la birou...

28 de comentarii:

  1. Ma bucur, Iuliana ! Ati scapat la limita cu solarul ...

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine ca e bine de acum incolo o sa fie frumos si sa vezi ce o sa creasca toate:)

    RăspundețiȘtergere
  3. transmite-i te rog lui adi din partea mea ca-l invidiez sincer si dezinteresat si tot asa ii propun sa facem un schimb de locuri. pentru o saptamana. in vacanta de paste :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai fost haioasa...auzi, sa o ia cine a pus-o :))
    Iti doresc multi pufusori galbeni...multi-multi :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Asa este! Ati trecut hopul si tare ma bucur!
    Fara folia respectiva ar fi fost "misiune imposibila". Bine ca ati avut-o si ati scapat de necaz.
    Pe sambata cica vor fi 20*C.
    Sper ca aceasta sa fi fost ultima tura de "scuturat cojoace". Cred ca, babele, ori le-au scuturat pe toate o data, ori cateva dintre ele nu au mai facut asta de ani buni si s-a strans cam multa zapada pentru o singura tura. :)
    Numai bine si sa ne auzim cu vesti bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stii cum e vorba aia : nu zi hop pana nu sari parleazul.
      asa si eu. ningeeeeeee! nici nu mai vad poarta de fulgi!

      Ștergere
  6. Later la later edit
    100 de ani nu-mi mai trebuie iarna
    Am zis

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. va vad eu prin noiembrie-decembrie, cand va fi ploaie rece biciuitoare, cand va ingheta pamantul, cum o sa vreti zapada. da lasa c-o iau eu pe toata :)

      Ștergere
    2. cred ca asa o sa fie, dar acum mi s-a acrit de ea. gata! duca-se!

      Ștergere
  7. Eu zic sa vorbim cu nenea care are robinetul si sa-l opreasca odata ca deja e chiar exagerat:(

    RăspundețiȘtergere
  8. Pareri de rau pentru acest prag friguros pe care trebuie sa-l treceti alaturi de plantele din solar..., ceva bun poate ca tot se naste din acest sfarsit de martie rece- in primul rand o experienta si mai apoi o bucurie pentru vremea calda ce va venii in curand.....iar rata care poate ca sta ascunsa ca Moaca- e semn de zambet!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ratele imi sunt tare-tare dragi. Sunt mai apropiate de mine decat gainile. Vin si-mi mananca din palma.
      Le iau fel si fel de buruieni din solar si le dau sa le manance. Si le infuleca dand din coada ca nebunele.

      Plantutele sper sa treaca cu bine si de noaptea asta. Parca nu mai e asa frig ca asta-noapte.

      Ștergere
    2. Drăgălașe tare rățuștele. Și nouă ne plac mult.
      Oameni buni, pe viitor, gândiți o variantă de criză la vreme de primăvară, pentru situații ca aceasta. Un godin, ceva, pentru încălzire la solar, fără glumă. Faceți focul și lăsați cât mai mult din coșul de fum în interior, pe o pantă lină. Dacă are și un recuperator de căldură, e perfect. Chiar dacă e mare solarul, contează.
      Oricum, e bine că ați avut și folia. :) Mă bucur că ați scăpat cu bine. Keep the good job rolling. :)

      Ștergere
    3. s-a tot gandit lucian la fel si fel de variante.
      o sa vedem

      Ștergere
    4. in zona noastra oamenii au in solar soba pe rumegus.

      Ștergere
    5. si pe aici la fel este. lucian nu stiu de ce nu vrea asa, mi-a zis dar mi-a intrat pe-o ureche si mi-a iesit pe amandoua...

      Ștergere
  9. Cred ca de-acum v-ati linistit, chiar daca o mai fi frig, s-a mai domolit noi asteptam nerabdatori weekendul cand se anunta temperaturi de toata frumusetea; in fond, e cazu' sa cam vina primavara pe bune...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ne-am linistit, nu mai e asa frig. si noi abia asteptam zilele mai calduroase

      Ștergere
  10. Uite, acum ca ati trecut cu bine si de hopul asta,putina buna-dispozitie nu strica. Situatia e reala. Uite:
    http://purestylehome.blogspot.ro/2013/03/i-need-your-help.html

    merita citita si petitia din linkul postarii.

    Maare bucurie cu ora de vara: ne trezim mai devreme cu ora!

    RăspundețiȘtergere
  11. felicitari!
    Doar pentru caisi nu mai exista nicio solutie. Poate la anul... :(

    RăspundețiȘtergere