joi, 9 august 2012

Suc de rosii in ritm de Rammstein

Aseara, cand am ajuns acasa, ma astepta in bucatarie un maaaare castron cu rosii. Sertarul de la frigider era plin de rosii, iar in frigider erau numai pungi, pungute, pungusoare cu rosii. Deci, trebuia sa actionez in consecinta.
Asa ca m-am gandit sa fac suc. Cum baietii nu erau acasa, totul se potrivea de minune ( fac mai bine treaba cand sunt singura in casa/bucatarie).
Si ma apuc sa caut pe net retete de suc de rosii, pana acum nu am mai facut niciodata.
Mare mi-a fost mirarea cand am vazut ca toate erau cu " masina de tocat rosii". Habar n-aveam ca exista asa ceva. Cum eu nu aveam asa minunatie in casa, am purces la cautat retete fara masina in cauza.
Cam rarute, dar am gasit. Si ma apuc sa citesc ce-mi mai trebuie pe langa rosii, cum se face, timpul de fierbere etc.
Mai! am gasit niste retete, de statea pisica in coada. Cu unt, cu fel si fel de mirodenii, ulei de masline si otet balsamic ( !!), cu bibileli, era una avea timp de fierbere intre 5 si 7 ore! La un calcul rapid, impreuna cu timpul de curatare, mi-a iesit ca terminam sucul exact dimineata, cand trebuia sa plec la munca. Deci, nu! Inteleg si apreciez astfel de retete, dar nu-s pentru mine. Mie imi trebuie ceva simplu, pentru incepatori si rapid, pentru ca nu am nici timp si nici rabdare sa stau sa bibilesc.
Las netul si incep sa caut prin revistele " Practic" de acum o mie de ani, de cand le am. Si gasesc o reteta exact pentru mine. Simpla, rapida, cu un timp onorabil de fierbere ( cam o ora jumate ). Imi trebuiau numai rosii, sare grunjoasa si un pic de zahar. Excelent!
Ma apuc sa sortez rosiile, sa le spal si sa le curat. Si incep sa le dau prin sita, asa cum zicea reteta. Dupa prima jumatate de rosie, ajung la concluzia ca asta e munca de inginer chinez si n-o pot face.
Asa ca iau batrana si fidela mea razatoare, imi pun ceva Rammstein, Pantera si Metallica la laptop ( cu volumul aproape de maxim, altfel nu se pot asculta baietii astia. Cei care-i asculta pe cei mai sus mentionati cu volumul mic, mediu, normal, savarsesc un sacrilegiu si trebuiesc reeducati! ), pentru imprimarea unui ritm cat mai bun al datului rosiilor pe razatoare. Si da-i si da-i si da-i.
Cand mai aveam vreo 10 rosii de razuit, eram super transpirata, mainile mi le simteam ca niste prelungiri inutile ale corpului, avand maieul si un perete de la bucatarie pline de rosii, imi apar si baietii acasa. Dupa o inspectie rapida, Adi ma intreaba candid : " Mami, dar de ce n-ai folosit robotul ?". Mi-a cazut tavanul in cap! Si mi-am zis cateva de dulce in sinea mea, dar ca sa nu pic pe locul doi ( doar nu era sa recunosc ca la mine scleroza-i in floare si am uitat), raspund cu o voce constipata : " Pentru ca face zgomot!". S-au uitat amandoi un pic ciudat la mine, dar nu a mai zis nimeni nimic.
Dupa ce termin, imi iau o binemeritata pauza de tigara, cu o cana cat toate zilele plina cu suc de rosii. Apoi, il pun intr-o oala la fiert, la foc mic si incep sa il pazesc. Cat l-am pazit, am luat rosiile micute si cele cireasa, le-am spalat, uscat si bagat la pungute, in congelator. In plus, mai aveam si o punga mare cu dovlecei, i-am spalat, curatat, taiat, pus in pungute si via congelator cu ei. Ratele au fost super multumite se resturile de dovlecei si rosii pe care le-au primit.
Cand aproape s-a ingrosat sucul am pus o lingura buna de sare si o jumatate de lingura de zahar, apoi m-am apucat de spalat sticlele si sterlizat. Dupa timpul de sterilizare, le-am umplut cu suc, am pus un pic de ulei deasupra si le-am mai bagat in cuptor pentru aproximativ 10 minute.
Eu cu borcanele fac asa: le spal si le bag pe tava, in cuptorul de la aragaz. Cand sunt foarte bine uscate, fara picatura de apa, le scot. Le umplu fierbinti cu dulceata/gem/zacusca -ca atat am facut- tot fierbinti sa fie si ele si le mai bag capsate inca vreo 10-15 minute la cuptor. In felul asta mi-au tinut dulceturile si trei ani. Metoda-i de la soacra-mea, e testata de multe ori si e foarte buna.
 Si sucul a iesit asa :


Mi-au iesit doua sticle de un litru, un borcan de 800 gr si inca ceva. Ceva-ul asta l-am lasat ca sa-l gustam, sa vedem cum a iesit. Baietii au spus ca e bun si ca prea mult timp nu mai are, nu cred ca apuca sfarsitul saptamanii, pentru ca trebuie baut neaparat.

Ca si concluzii :
  1. trebuie neaparat sa-mi iau o minune d-aia de masina, pentru ca pierderile au fost mari si sigur fara pielite si seminte sucul arata mai bine.
  2. sucul facut in casa este extraordinar de bun si gustos
  3. rosiile fac pielea mainilor foarte catifelata
Va recomand urmatoarea melodie, foarte potrivita datului pe razatoare a legumelor sau fructelor, dupa caz.


Singurul inconvenient ( minor, de altfel ) pe care l-am gasit este urmatorul:  capul este tentat sa copieze miscarea mainilor care dau rosiile pe razatoare, totul in ritmul muzicii, iar la finalul melodiei am fost un pic cam capiata. Dar metoda este foarte productiva, viteza la razuit fiind mare.
Spor va doresc si voua, dragii mei, la facut conserve!

14 comentarii:

  1. Nu stiu cum se face ca eu sunt abonata la tine pe Blog si nu primiesc nimic cand publici ceva pe pagina.
    Vezi daca poti sa iti remediezi aceasta problema de la setari,ca sa putem fi si noi anuntati cand publici ceva.
    In alta ordine de idei,sucul arata minunat chiar daca are si seminte.
    Sa sti ca eu fac sucul de rosii pentru supele de iarna cu tot cu seminte,apoi le pun direct in borcane fara sa fierb la foc sucul,borcanele astfel umplute se strange sotul bine,bine si le pun intr-o oala cu apa pe foc la sterilizat tim de 30 de minute si gata.Tin 2 ani asa si il folosesc doar la sumele crema de rosii sau alte supe de legume.
    A si am mai citit ceva foarte interesat,am vazut ca tu ai pus rosii direct la congelator,tin bine bagate asa crude???,sau le oparesti putin ca la ardeii de umplut?!!
    eu sincer nu am mai incercat deloc pana acum!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vezi ca ai primit un mail prin care trebuie sa confirmi abonarea. Ti se da un link, iar tu trebuie sa clicai pe link-ul ala. Imi apare o adresa de mail la abonari, care nu e confirmata. Asa ca te rog sa verifici mail-ul si sa confirmi.
      Daca nu merge asa, spune-mi, ca vad eu cum rezolv.

      Ștergere
    2. Rosiile le bag crude. Si ardeii, ca-s pentru tocat sau pentru umplut tot cruzi ii bag. Tin foarte bine asa, iar rosiile cand le pui iarna in ciorba, miros ca vara :).

      Ștergere
  2. Multumesc foarte tare de idee,eu pana acum nu am bagat rosii crude in congelator,la ardei bag si eu cruzi tocati,insa la cei pentru umplut ii dau putin prin apa fiarta,ii las la racit si ii asez unul in celalalt ocupa mai putin spatiu in congelator, si nu am supriza sa se rupa la umplut

    RăspundețiȘtergere
  3. Am sa vad daca am primit email ,nu stiam ca trebuie sa mai dau accept ca sa pot fi abonata!

    RăspundețiȘtergere
  4. Asa-i programul asta FeedBurner, nu eu l-am facut asa :).
    Verifica, te rog, si anunta-ma daca nu e ok.

    RăspundețiȘtergere
  5. (cum de-am ratat eu postarea atsa? a, eram in musafiriada)
    reteta si mai de lenes, inventata si probata de mine: rosii date prin masina de tocat electrica rezulta o pasta moale care se pune la fiert. borcane spalate si scurse (sterilizare? ha? ce-i aia?) umplute pana la dunga cu cheeryuri intepate ici colo, busuioc, frunze de telina, mai un catel de usturoi, ce-ai prin casa si ti se pare ca merge. se ia pasta de pe foc (dupa ce-a fiert vreo ora) si se pune fierbinte peste rosiute, la fieacre borcan mare o lingura rasa de sare grunjoasa si o jumatata de zahar. capac, pus la sterilizat cam o ora, acoperit pana a doua zi cu paturi si gata.
    gemuri dulceturi nu sterilizez, le pun fierbinti, pun capacele, le intorc cu ochii in jos, paturi deasupra pana a doua zi si gata. mai mult de 2 ani nu le-am pastrat, dar sigur 2 rezista.

    RăspundețiȘtergere
  6. Excelenta reteta, exact pe gustul meu! Pacat ca nu mi-ai zis mai din timp, macar la a2a tura de suc. Acum rosiile mele s-au dus, am ceva gogonele, dar nu cred ca se mai coc.
    Reteta e bine de memorat, acasa o si trec in caietul meu.

    RăspundețiȘtergere
  7. Like , like... m-am amuzat copios... chiar daca nu mai merge link-ul mi-am inchipuit un: http://www.youtube.com/watch?v=Aj4ynX97UrY

    RăspundețiȘtergere
  8. Iuliana, la cate kg de rosii ai pus cantitatea de sare si zahar?
    Imi poti da reteta exacta daca o mai ai, desigur :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Monica, m-am mai specializat un pic de acum si mie imi place cum iese asa; la un litru de suc pun o lingurita rasa de sare si un plina de zahar.
      La final, in functie de cum vor fi si rosiile, unele-s mai dulci, altele mai acrisoare, mai adaugi sare si zahar.

      Ștergere
  9. Mersi mult de reteta si spor in toate!

    RăspundețiȘtergere