vineri, 31 august 2012

Rosii! Sanatoase, bolnave, invadate.

Am hotarat sa fac o postare numai pentru preferatele mele. M-au bucurat, m-au amarat, m-au exasperat vara asta!
Dar, fiind prima data cand am pus si am ingrijit rosii, eu zic ca-i bine. Stiu, sunt subiectiva, totusi de la jumatatea lui iulie, nu am mai cumparat rosii, am mancat, am conservat, am congelat de la mine din gradina. Asa cum le-am chinuit noi, pentru ca am facut greseli destule, ele totusi au rodit si am trecut cu bine ( cam ciufuliti, dar bine ) de seceta asta nenorocita.

Mai nou, si am mai vazut o postare la o gradinareasa, cred ca la Iulia, a aparut o amaraciune de vierme care le mananca. Stau si ma gandesc cum de s-au mai facut cand le ataca atatea boli si paraziti.
Unele rosii arata cam in felul asta.





Practic ramane numai coaja, sunt mancate complet pe dinauntru.

In gradina din fata a aparut si chestia asta portocalie, care e un fir, fara radacini, fara cap si fara coada.
A tot aparut toata vara, dar am avut grija sa o scot mereu. E un fel de planta, care se taraste pe rosii ( si pe patrunjel si morcovi a mai aparut), se incolaceste pe ea si apoi o sugruma.
Aici nu am observat-o in faza incipienta, cand e doar un fir, iar acum e prea tarziu. S-a inmultit si pe portiuni a intrat in tulpina rosiei, practic s-a facut una cu planta. Ca sa o scot de acolo trebuie sa rup rosia. Oricum am sa scot cu totul planta din pamant, deoarece chestia aia se taraste inapoi, daca o arunc undeva.



Totusi, asa cum spuneam, mare parte din rosii si-au revenit si dau rod in continuare. Fructele sunt mai mici, pentru ca rodesc pe etajele de sus, nu mai sunt asa de multe, dar sunt suficiente. Sper sa mai faca in continuare ceva gogonele, sa le pun la murat.





Marti am cules trei sferturi de galeata, iar aseara alta galeata, tot cam trei sferturi.


Alt tip de invadatori al amaratelor de rosii, avem in cele ce urmeaza.
Niste fiare, in adevaratul sens al cuvantului. Cand intra in rosii, invazia este cruda, luptele sunt crancene.


Pregatiti de atac...




In timpul atacului...




La final, obositi.


Bine ca vine week-end-ul, ca treaba am de nu-mi vad capul. Trebuie sa ma apuc de rosii, sa mai pun de un suc, sa culeg si vinetele pe care le-am neglijat complet.
In plus, ie-te cum trecu si amarata asta de vacanta, ca si cum nici n-a fost. Tare scurta mi s-a parut! Daca mie mi s-a parut scurta, inchipuiti-va cum i s-a parut lui Adi. E din ce in ce mai nefericit, ii citesc mutrita draga ca pe o carte.
Asa ca trebuie sa ne luam si rechizitele necesare, plus altele. Am hotarat sa mergem la Pitesti pentru cumparaturile saptamanale, este mult mai aproape de noi decat Bucurestiul.
E timpul ca sa ne dezlipim, incetul cu incetul, de Bucuresti. Nu pot complet, ca-i serviciul, dar pentru altele este timpul sa renuntam la el. Si nu-mi pare rau nici o secunda!
Poate facem si o plimbare prin Pitesti, pana acum nu l-am vazut decat din masina, cand treceam in drum spre munte.
Am auzit ca e frumos.O sa revin cu detalii.

2 comentarii:

  1. S-ar putea ca firele galbene fara cap si fara coada cum spui tu sa fie o planta parazita numita tortel. Apare de regula pe trifoi. Poate fi adusa cu ingrasamant de cal.

    Nu stiu exact cum scapi de el.

    RăspundețiȘtergere
  2. E posibil, pentru ca langa noi e un teren liber, iar vecinul de-l are a pus numai trifoi.
    Deci, se leaga.

    RăspundețiȘtergere