luni, 27 august 2012

Am revenit

Bine v-am gasit, dragilor, asa cum am spus am avut o minivacanta si am vizitat un loc pe care mi-am dorit foarte mult sa-l vad.
O sa las imaginile sa vorbeasca, sigur va veti da seama.

















 Da! Am fost in Delta!

 A fost frumos, am vazut locuri pe care nu le mai vazusem pana acum si mi-a placut.
Dar si acolo sunt mizerii, din pacate, urme lasate de om : sticle printre nuferi, cutii, bidoane si mai ales in locurile unde s-a facut campare...de nedescris, foarte multa mizerie.
Vorba aceea : frumoase locuri, pacat ca-s locuite/vizitate.
In drum spre Delta, gps-ul ne-a scos dupa A2. Noi care suntem foarte cuminti, l-am ascultat si desi la inceput am avut un oarecare inceput de disperare, la final nu ne-a parut rau.
 Eu nu stiu ce parere aveati voi de judetul Tulcea, dar eu credeam ca acolo sunt numai oameni amarati, saracie lucie si mizerie. Nu stiu de ce, nimeni nu mi-a spus vreodata ceva de acest judet.
Cand am intrat in judetul Tulcea, am zis ca am iesit din tara, sincer va spun. Soseaua ca-n palma, nu exista nicio particica de pamant nelucrat, tot pamantul era acoperit cu porumb, floarea-soarelui sau pe unele portiuni erau masini care recoltau floarea-soarelui ( nu stiu cum le cheama), iar dupa ce am trecut de ele ne-au aparut in fata ochilor dealurile pline cu plantatii de vii.
Peste tot curatenie luna, satele frumoase si curate, bine gospodarite.


La intoarcere am oprit intr-un loc unde se vindeau legume si am cumparat ardei ( deoarece ardeii mei s-au "sinucis"). Am fost cu doamna care avea acea plantatie si am cules impreuna ardeii, atunci, pe loc. Mai aveau si rosii, vinete, ardei gras, castraveti cruzi si murati. 
Am aflat ca si ei erau oraseni, din Tulcea, mutati la tara, de vreo 15 ani de acum. Aveau casa si acea..gradina, sa-i spun, dar era un mare camp plin cu legume, la iesirea din sat si-si vindeau acolo legumele, direct din camp. Le culegeau impreuna cu clientii. Si aveau clienti, am avut de asteptat. Mi-au spus ca la vinete, desi au avut productie mare, nu au avut de dat cata cerere a fost.
Am plecat de acolo cu o impresie foarte placuta, erau niste oameni calzi si primitori, care stiau cum sa vorbeasca cu clientii lor. Mi-a placut si ideea lor de afacere si sincer i-am admirat.



 Cand am ajuns acasa, animalele si pasarile noastre s-au bucurat tare cand ne-au vazut, dragii de ei, nu credeam ca ne vor duce asa dorul.
Din pacate am avut si lipsa la apel : trei pui de gaina si un boboc de rata.
Vinovatii : Mitilla si Hotu`.
Tataie a ramas acasa si i-a vazut, din pacate mult prea tarziu pentru pasari. Nu stiu de ce au facut asta, nu-mi explic, au avut mancare, apa si tot ce-au dorit la dispozitie. Este grav ca au dat de gustul pasarilor, pentru ca nu se vor opri aici. Ne gandim la o solutie.
Chestia asta mi-a lasat un gust foarte amar si chiar am plans un pic.

4 comentarii:

  1. Ma bucur pentru voi. Am fost si eu in Delta cu mai multi ani in urma si tot asa mi s-a umplut sufletul de incantare.

    Nu am avut parte de experienta cu legumele dar locurile sunt foarte ofertante.

    Cat despre pierderi in absenta, deh! Si asta am trait-o si atata am plans ca am pierdut un boboc de rata din doica sotul meu a avut grija si mi-a cumparat altul in loc.

    Sa ramai numai cu atata pierdere.

    RăspundețiȘtergere
  2. Delta-delta, da' unde anume in delta ati fost? Ca-i atat de mare delta asta, si are atatea braaate...

    RăspundețiȘtergere