joi, 18 februarie 2016

Despre una, despre alta

Am ramas de tot in urma cu anumite treburi, asa ca trebuie sa actualizam, zic.
Venira zapezile, trecura zapezile si iar a avut loc acel fenomen "paranormal". Pe masura ce zapada s-a topit, au inceput sa apara mai multe chestii care jur ca nu erau acolo cand a inceput sa ninga: plastic, sticle, ciorapi, papuci, lemne, pahare de plastic, farfuriute de la ghivece, un tricou al lui Lucian pe care il credeam dus in tara tricourilor pierdute, manusi si multe alte minuni.
Descreieratii de cainoci au ajuns la acea varsta. Oricat as ascunde, oricat le-as urca, le gasesc oricum, n-am nici o sansa. Exemplu de cadou matinal zilnic (continutul difera de la zi la zi, altfel ne-am plictisi, nu-i asa?):




Mai mult de atat, dimineata cand ies in curte pentru prima data, imi arata ceea ce au facut si-s tare mandri toti de asta. M-am resemnat. Stiu ca-i numai o faza si astept sa le treaca.

Matoancele au savurat zilele calde si cu soare din ultima vreme. Ziua leneveau la soare, cu pauze zgomotoase in care ma anuntau ca le e foame, iar seara o luau razna de tot: topaiau ca niste capre, se alergau chiraind, se catarau, se muscau, se jucau dupa cum le spunea cheful.


 
Gainile sunt grase si vad ca poftesc tare mult la verdeata. Cum apare vreun fir, dispare imediat. Au inceput sa oua bine si curtea-i plina de cantece in care-si anunta mandra treaba ce-au facut. 


Ratele inca nu au inceput, dar parca prin martie isi incep si ele ouatul.

Prin curte au aparut narcisele, irisii si zambilele, pomii au inmugurit si apar din ce in ce mai des fire de iarba si alte bozii. 
Sincer, dupa zilele astea frumoase care mi-au reamintit de abundenta primaverii, in care m-au bazait cateva albinute, nu mai vreau iarna si zapada. Dar e inca februarie si ne putem astepta la orice.


In solarii e o nebunie de-a dreptul :). Plantele cresc foarte frumos, ajutate de caldura si soare. Cand intru in ele, mai ales dimineata, miroase a pamant reavan, a ceapa si usturoi verde, a salata si spanac, a viata.





In plus, au aparut diferite plantute din semintele semanate cu ceva timp in urma. Unele-s in premiera, nu le-am mai cultivat pana acum.


Ce m-a uimit tare mult a fost capacitatea plantelor de a-si reveni dupa geruri. Rucola parea distrusa de tot. Initial am vrut sa cultivam ceva pe acea parcela, dar cum am avut locuri in alte parti ale solariilor, am amanat. Apoi am vazut ca incepe sa apara cate ceva verde printre frunzele moarte din parcela si am asteptat. Iar acum arata asa:


Nu au mai iesit frunze din toate radacinile, cam jumatate e pierduta, dar mi s-a parut ceva interesant si de retinut pentru viitor.



Si pentru ca am avut atatea zile frumoase, pentru ca plantele au crescut si-s tocmai bune de-o salata zdravana, normal ca profitam cat putem de ele.

2 comentarii:

  1. In fiecare zi, cand merg in curte si trebuie sa fac echilibristica printre pisici si gaini care ma inconjoara din toate partile,de abia am pe unde calca, ma gandesc la tine si ma mir cum te descurci cu atatea animale prin curte. Eu am doar doua pisici si de multe ori trebuie sa baletez, sa nu le calc.
    Adriana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E, nu-i cine stie ce. Altii au si mai multe si se descurca. Experienta :).
      Cu cat sunt mai multe, pe atat ne e viata mai plina si bogata.

      Ștergere