luni, 29 februarie 2016

Ca la inceput de primavara

Avem o zi frumoasa, una cu ploaie, una cu vant, una de-ti ingheata toti creierii in cap, dar cum-necum am iesit din iarna.
Sincer zic, ma bucur. N-a fost ea cine stie ce iarna, dar duca-se! Vreau caldura, vreau flori, vreau bazait de albine si pasari chiraind prin pomi, pui de tot felul prin picioarele mele si verdeata peste tot.
Si sunt semne bune, va spun, am vazut pe la noi. Primavara e aproape.


Narcisele au boboci deja, sunt cele mai harnice. Apoi urmeaza zambilele care-s marisoare.


Lalele au dat, am apucat sa le vad varfurile. Numai ca madamele rate le considera trufandale si uite cum anul asta am "scapat" de saracele lalele. Nu-i nimic, in curand sper sa apara un gard pe ici, pe colo si astfel vor fi protejate pe viitor.
Prin curte si gradina au aparut fel si fel de firisoare verzi, am recunoscut menta si nesuferita de palamida, pomii au mugurei, la fel si Rosa Damascena (care nu stiu cum a reusit sa creasca peste iarna, in toamna nu erau atat de mari).
Inca n-am apucat sa intram in gradina, desi au fost cateva zile frumoase si as fi putut sa mut din salvie, rozmarin si alte plante asemenea lor. Nu-i inca timpul pierdut.
Ce mai avem prin curte? Avem gaini apucate de streche care oua la foc continuu, rate lenese, ratoi bataiosi, catei si matoance cu mult chef de joaca.

 In solarii alta e situatia. Plantele sunt mari si mult mai avansate, le-a ajutat si vremea buna.


Pe masura ce plantele cresc sau le recoltam, apar noi si noi razoare cu alte plante de sezon.


Bucuria cea mai mare sunt salatele care in sfarsit au crescut si-s una mai frumoasa ca alta.
Sa nu ziceti ca-mi laud puii singura, iaca na!




Nici restul nu se lasa mai prejos si cresc din ce in ce mai bine.


























Ceapa si usturoiul verde sunt cei mai harnici, am avut grija anul asta sa ii pun langa cin` le e mai drag si le merge bine.


Ridichiile au fost victimele iernii, incepusera sa-si formeze rodul fix in zilele geroase. Am semanat alte ture, dar au mers foarte-foarte greu. De la ridichi de o luna au ajuns la ridichi de doua luni jumatate aproape. Mult a fost, putin a mai ramas.


Iar la partea de rasaduri, ca ea a mai ramas, stam bine,zic. In fiecare zi apar din ce in ce mai multe plante, iar cele aparute cresc asa cum trebuie.



 


Am terminat de semanat prima tura de rosii, ardei de toate neamurile si vinete, mai am aromatice si alte chestii, apoi va urma partea a doua de semanat tot din cele de mai sus. In permanenta trebuie avut rasad de rezerva.
Dar pana atunci vom intra cu zor si spor la repicat si in prima zi mai calda neaparat trebuie sa mut niste tufe in gradina.
Anul asta vom cultiva fiecare palma de pamant si trebuie avut grija cum le planuim. Abia astept :)!

2 comentarii:

  1. Draga Iuliana,iti cer un sfat despre kale.Am avut acum doi ani cateva fire au crescut mari si frunzele destul de atoase si nu ne -a fost pe placul tuturor din familie. Vad ca tu le recoltezi cand sunt mai micute,le scoti cu radacina cu tot,sau tunzi doar cateva dintre frunze si cresc din nou?Imi place si cum arata frunzulitele de mustar ,de care saminta ai folosit? As comanda cu drag de la voi ,dar sunt din Brasov si raman doar cu pofta si cu speranta ca pot incepe in curand si eu treaba in gradinita mea. Multumesc si spor la treaba si la recolta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Kalele sunt bune pt salata cand sunt mici. In vara cand cresc ca nebunele si-s atoase sunt bune de gatit (sau le tosi si apoi le freci bine-bine cu sare inainte de salata, ca la varza obisnuita).
      Recoltez frunzele de la baza, varful de crestere ramane intotdeauna neatins si am grija sa nu epuizez planta. Cam 25% recoltez in perioada asta, vara cam 50%.
      Mustar am luat de la seminteplanteflori.ro. Semintele sunt foarte bune. Preturile sunt mai sus decat ce gasesti pe piata (vezi ca au si bio si conventionale), dar nu vei de gres cu ele.
      Nu livrez in tara legume si verdeturi ca nu ajung bine, e pacat de bani. Dar ma bucur mult pentru sustinere.
      Daca mai ai intrebari referitor la cresterea vreunei plante, te ajut cu drag, atat cat stiu.

      Ștergere