miercuri, 27 mai 2015

Plante in vara lui mai

Ce avem acum afara e vara de-a binelea. Prea cald imi pare. Si nu a plouat deloc. S-a fortat, s-a incruntat, s-a innorat si-ntunecat, a tunat si fulgerat, dar picatura de apa n-a dat! Pamantul e crapat urat si foarte tare.
In fine, eu tot astept sa ploua. Om vedea ce o sa fie.
Daca aprilie mi s-a parut ca a trecut ca vantu` si ca gandu`, mi-am dat seama ca am ajuns la sfarsitul lui mai cand am primit facturile pe utilitati.
Nu stiu cand a trecut luna asta, zilele in sine trec repede, nu e timp decat de plantat, copilit, legat, arat, sapat si gata! s-a facut seara. Cand mai sunt si zile cu livrari, daca ma intrebi seara ce-am facut toata ziua, habar n-am.
Multa treaba. Dar si multe satisfactii.
Rosiile sunt o frumusete, vedeti si voi daca nu e asa.





Pline de afide si de niste viermisori mici, verzi, dar rezista eroic.
Le-am tuns si frezat ( mai am un rand de terminat, dar azi il dau gata), iar acum imi pare ca se bucura de aerul care le intra pe sub "poale".

Pana acum sunt bine, rodesc si au ajuns la etajul trei de fructificare.
Castravetii sunt o minune. Aseara nu am mai rezistat si am rupt unul, desi-s inca cruzi. L-am mancat cu o pofta si-o savoare imense, date de lipsa atat de lunga, de anul trecut, a acestui gust si miros. Super bun!
Cred ca pe saptamana viitoare vor fi gata de rontaiala.


Da, sunt atacati de purici din toate partile, cimbrul se pare ca e neputincios in fata unui asemenea atac. Sau poate trebuia sa pun niste tufe super mari de cimbru langa ei.

Se pare ca anul asta e un an bun si pentru telina. Iaca fetele s-au "prins" si au inceput a creste, plus ca a inceput sa miroasa atat de bine in zona lor.

Ce mai avem prin solar? Avem o multime de broaste, soparlici, albine, paienjeni si de curand au inceput sa apara timid si buburuzele.

Stau mai mult pe ardei, desi nu sunt chiar atat de plini de afide precum castravetii sau rosiile.
Apropos de ardei, au inceput sa infloreasca grasuneii.

Capiatii si gogosarii abia acum isi formeaza boboci.
Si tot la stadiul de floare in toata splendoarea sunt si vinetele negre, cele albe inca mai copilaresc.

Ce-am mai facut? Am reusit sa mai plantez o tura de rosii, busuioc si sfecla.
Urmeaza inca o tura de rosii, rasadurile de dovlecei, ardei iute, kale si mangold. Dupa care o voi lua de la capat cu semanatul pentru culturile de toamna.
Abia astept :)!

10 comentarii:

  1. Buna ziua, recolta in toata regula. Sa aveti roade bogate si sa va bucurati de rezultatele trudei depuse. O zi plina de spor in tot ce faceti va doresc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua! Da, anul asta se pare ca e mult mai bun decat cel trecut. Dar am invatat sa nu zic hop pana nu sar parleazul :). Asa ca stau sub observatie atenta toate plantutele. Om vedea ce o mai fi. Mult spor si voua!

      Ștergere
  2. Rosiile arata fantastic, la fel si castravetii. Papilele gustative sunt flamande dupa aromele astea doua inca de anul trecut. Cum facem? deschide o lista de precomenzi ? :). Lipsa de apa devine din ce in ce mai acuta. Rasadurile de la voi pe care le am in ghiveci si pe care le ud zilnic, sunt o minune... cele plantate pe sol , afara... deja au un regres de dezvoltare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred ca e nevoie de precomenzi anul asta :). Se pare ca vor fi din toate. Castravetilor o sa le dam drumul de saptamana viitoare, sa vedem cum si cati vor fi atunci.
      Probleme cu apa avem si noi, deja e ingrijorator.
      Afara era bine daca puneai ceva paie pt mulci langa plante. Tine apa mai bine in sol. Dar ma bucur ca cele din ghivece sunt frumoase si va incanta :)

      Ștergere
    2. am pus fan inca de la inceput, sunt foarte receptiv... mai ales cand am de la cine invata. Si la cat pir am acolo, marcar a fost si el util la ceva. Am pus rosiile in doua locuri , unul mai la soare si unul mai umbrit, cele din locul umbrit sunt mai mari dar au afide multe, iar cele de la soare sunt mai mici dar nu rezista nici afidele pe ele :). Este ca in bancul ala cu omul care sta cu capul in congelator si picioarele in cuptor... in medie e bine :)

      Ștergere
    3. ma gandeam eu ca ai pus.
      da, asa-i :). nicaieri nu-ti pare ca e bine, dar la final cand vei trage linie, o sa fie ok :)

      Ștergere
  3. Cu ce stropiti afidele (daca nu-s indiscret)? Am si eu pe ardei, le-am facut un dus cu macerat de urzica, dar nu se lasa.
    Octavian.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai de ce sa fii indiscret? am mai scris pe aici. am folosit macerat de urzica, de ardei iute sau o solutie cu sapun lichid si ceva alcool. anul asta vreau sa folosesc si macerat de pelin, sa vedem cum o fi. o sa va scriu pe blog.

      evident ca nu se lasa, dar mai imputineaza din ei. trebuie insistat.

      Ștergere
  4. Iuliana, sa presari cenusa pe frunze pe partea cu afide, ai incercat? Functioneaza destul de bine dar daca sunt multe frunze capturate, va dura mai mult. Bafta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Elisa. n-am incercat. Multumesc frumos de sfat, in week-end o sa-i pudrez :)

      Ștergere