vineri, 8 mai 2015

O altfel de abordare

Dimineata de mai, dupa ploaie, cu cer senin, aer curat si cantec de privighetoare.

Tocmai potrivita pentru o plimbare, sa vad ce-mi fac plantele proaspat asezate la loc definitiv.
Anul asta am incercat o altfel de abordare. Daca anul trecut am pus craite in solar, anul asta am zis sa incerc cu multe aromatice.
La rosii am pus busuioc verde si rosu, care creste de minune atat langa ele, dar si in ghivece.



 La castraveti am pus cimbru, ca sa-i apere de afidele flamande care deja i-au napadit.

Am primit cadou o planta de Lemon Thyme. La inceput, mica fiind, nu prea avea miros, dar acum a inceput sa-si "arunce" aromele de te ia cu ameteli. Azi-maine il voi planta la loc definitiv si pe el.


Iar la ardeii grasi si deja atacati de afide, am pus maghiran.


Am zis sa imbin utilul cu placutul, asa ca voi vedea pe parcursul verii daca aceasta abordare de a-mi apara culturile de insecte daunatoare, o sa aiba succes.
Pana acum sunt multumita de rosii care cresc vazand cu ochii in fiece zi. Mi-s dragi de as dormi cu ele.

Mai mult de atat, buzoiencele harnice au inceput sa-si formeze gogonici, spre marea noastra bucurie.

Tura a treia de plantari este si ea pe calea cea buna. Plantutele incep sa se bucure de mutare, sa creasca si sa infloreasca.

La finalul plimbarii, tragem o tura si pe la mangoldul proaspat mutat la loc definitiv. Si-a revenit cu greu dupa mutare, era si cam mare, dar acum incepe sa produca. Imi place tare mult gustul mangoldului, este nelipsit din salatele mele de verdeturi.


 Iesind afara din solar, am parte de o alta surpriza placuta. Salcamii incep sa infloreasca!


Nu stiu cum a trecut atat de repede timpul, dar bag seama ca, incet-incet, vine vara :)!

2 comentarii:

  1. Mai ca mi-as lua pisoncii si sacul de dormit si as bate la usa voastra pentru gazduire macar o noapte in mijlocul aromelor si parfumului de flori si pamant bogat. :) Nu am cuvinte suficiente pentru a-mi arata aprecierea si dragul pe care vi-l port. Mi-e drag de tot ceea ce vine de la voi si, cum i-am spus si lui Lucian, munca si toate stradaniile voastre sunt pe deplin apreciate. Sa aveti zile frumoase si senine! Cu drag, Mariana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim frumos :). Dimineata si seara se simt aromele cel mai bine, seara mai ales.
      Imi place cum arata solarul acum, dar totusi o sa mai pun aromatice printre randurile cu legume. Parca e mai frumos asa :)
      Inca o data, multumim, asemenea va dorim!

      Ștergere