joi, 21 mai 2015

Comparatii. Pe la noi.

Daca anul trecut ne plangeam de ploaie, de zile intregi fara soare si frig, anul asta cam incepem sa ne ingrijoram din cauza lipsei de apa.
N-a plouat la noi deloc, de foarte mult timp. Nicio picatura.
In gradina au aparut deja crapaturi adanci in pamant si au aparut si problemele cu putul.

Asteptam ploile, dar se pare ca au ajuns prin alte locuri. Cine stie, poate ca in curand vom avea un pic de noroc.
Dar totul raul este spre bine. Daca e cald, avem mai putine probleme cu afidele si cu anumite boli.
Avem purici si anul asta, dar sunt mult mai putini si-s cam anemici, cam capiati din cauza caldurii.


Evident, nu pot decat sa ma bucur!
Pentru ca plantelor le merge bine, chiar foarte bine.
Am reusit si am plantat ultima tura de ardei grasi, capia si gogosari, precum si vinetele negre si albe.

Iar ele au inceput sa ma rasplateasca cu boboci si flori.


Imi e tare drag de ele cand, la cateva zile dupa plantarea definitiva, incep si-si dau drumul la crestere, se inverzesc, se infoiaza si se aseaza cat mai bine. Se vede clar ca le place si le prieste.
Rosiile din prima tura de plantare sunt si mai harnicute, au trecut la etajul doi de rod.


Iar cele din a doua tura, soiuri mai tarzii, si-au format primul etaj.

Azoychka
Castravetii rodesc si ei bine, prima serie este de castraveti lungi, prima data cand ii cultivam. Pana acum sunt multumita de ei, au un ritm de crestere si rodire foarte bun.
Pana acum i-am fertilizat foliar cu macerat de urzica, iar in week-end mi-am propus sa le servesc o "masa" foarte hranitoare pentru ei: must de gainat direct la radacina. E timpul pentru asta si nu numai la ei.

Asa cum mi-am propus de anul trecut, anul asta este anul plantelor aromatice. Atat la ghivece, cat si plantate, le merge tare bine, sunt sanatoase, aratoase si frumos mirositoare.
Nici nu exista termen de comparatie cu anul trecut cand am reusit sa scot ceva-ceva tufanici. Anul asta e abundent.





O alta noutate a acestui an este lavanda. Am facut rasad din seminte, au germinat, au crescut, iar acum deja au flori.

Incredibil de frumos miroase! Cand trec pe langa ea, nu e data sa nu imi rasucesc gatul dupa miresmele pe care le arunca atat de darnic.
Am o zona in solar unde am pus marea majoritate a ghivecelor. Nu pot sa descriu ce arome sunt acolo, ma ia cu ameteli de fiecare data :).

 In alta ordine de idei, am inceput deja proviziile de iarna. Am pus la uscat flori de salcam si prima tura de menta si am facut, pentru prima data, dulceata din flori de salcam. A iesit bine, este foarte aromata.
Prin curte, seara, iasomia ne imbata cu mirosul ei, e o minune anul asta.

La fel si bujorii, anul asta sunt foarte darnici cu noi.

Peste zi curtea este pustie, din cauza caldurii tot ce-i pasare si animal stau la umbra si dorm dusi. In schimb seara e o alergatura si-o harjoneala si o joaca de zile mari. Parca toti vor sa recupereze atunci ce au pierdut intreaga zi.
Azi e sarbatoare mare. In sat e o liniste adanca, pe strada nu trece nimic, nici macar cocosii nu prea canta azi :). Ceea ce e bine, avem cu totii nevoie de o pauza dupa atatea zile nebune.

5 comentarii:

  1. Sa fiti siguri ca va apreciem si ca sunteti un model de urmat pentru noi toti, cei care va urmarim si consumam produsele voastre.
    Stim cat municiti pentru fiecare fir de planta si spun asta in cunostinta de cauza. Avem si noi o minigradina de legume si ne luptam cu dusmanii naturali din greu.
    Anul acesta avem de la voi rasaduri de rosii si mangold. Cresc foarte bine, dar rosiile ma ingrijoreaza pentru ca au acei purici rosii si nu stim cum sa ii starpim. De fapt nu prea stim ce sunt si cum afecteaza plantele.

    AM stropit de vreo 3 ori cu macerat de urzica, pare ca s-au imputinat dar nu au disparut.
    Poate ne ajutati cun sfat.

    Multumim,

    Claudia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. v-am scris o polologhie si destul asta de blogger mi-a inghitit comentariul...
      asadar spuneam ca daca aveti rasadurile in gradina, nu va faceti griji, vor disparea in curand, sunt afide de solar.
      daca le aveti in solar, continuati stropirile cu macerat de urzica si incepeti si cu macerat de pelin. nu vor disparea de tot, dar veti putea convietui cu ei.
      lor le place codita florilor, acolo se aseaza cel mai mult. sug seva, floarea e afectata si cade. cam asta fac.
      anul trecut au atacat rosiile cel mai rau. vinetele erau si ele pline, dar nu au fost afectate.
      iar ardeii i-am spalat seara frunza cu frunza, am pus furtunul pe ei.
      in curnd or sa dispara si din solar, numai ca nu mor, intra in pamant. vor reapare in toamna cand se mai racoreste.
      orice intrebari aveti, orice nelamuriri, va rog dati-mi un telefon sau scrieti-mi un mail si va voi ajuta cu tot ce stiu.

      Ștergere
  2. Lavanda voastra e diferita de ceea ce am eu in gradina. Frunza e diferita.
    In alta ordine de idei...cum va mai intelegi cu limacsii? Vechea mea problema. La mine nici cenusa nu ii mai sperie. A aparut o generatie noua, sunt mici, mici, dar sunt zeci pe cate o planta. Imi plac mult aromaticele voastre.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La noi e seceta, n-avem limacsi :).
      Dar in primavara am scapat de ei cu cenusa.
      Mai e o metoda, sa dati cu sare. Dar nu pe planta, ci pe pamant. In cazul dvs nu vad o alta cale decat culesi cu mana...

      Ștergere
    2. Multumesc pentru raspuns.

      Ștergere