duminică, 21 decembrie 2014

Dimineata cu pisici si cadou

O impunsatura umeda pe fata. Pe fata mea! Cu ochii inchisi si adormita bine, pun mana si dau de un botic umed. Ignor si-mi intorc fata in partea opusa. O secunda este bine, apoi simt o labuta pe obraz. Deschid un ochi si o vad pe Miti, apoi pe nestiute ma ia iar somnul. Dar n-apuc sa atipesc bine cand o alta labuta imi atinge usor fata.


Ii intorc spatele si inchid ochii, hotarata sa-mi indeplinesc ce mi-am promis aseara: sa ma trezesc la sapte! Insa in acelasi timp aud doi cocosi cum canta din toti bojogii, sunet insotit de o lovitura ferma, direct in ceafa, a unei pisici absolut nesuferite la ora aia.
Ma intorc cu fata spre ea si o privesc fix in ochi. Sau, ma rog, spre locul unde ar trebui sa-i fie ochii, in camera e intuneric bezna. Ma atinge usor cu labuta pe obraz, apoi isi lipeste nasul de al meu. Afara, cocosii au turbat!


Oftez si ma dau jos din pat. Somnul a fugit mancand nori, in timp ce-n cap incep sa-mi apara treburile pe care le am de facut azi. Apoi, de nicaieri apare un iz aromat de cafea, miros aflat numai in capul meu, semn ca sunt treaza bine de tot.
Ies din camera si ma duc in bucatarie, aprind lumina si atunci vad motivul pentru care Miti m-a trezit. Ea si restul matoancelor erau lipite, claie peste gramada, facute afis pe usa. Treburi urgente le chemau pe afara, iar eu nu ma mai trezeam sa le deschid.

Le deschid usa iar ele ies toate o data, gramada, una peste alta, apoi se imprastie care incotro. Imi fac cafeaua, imi pun cana pe masa, ma asez in fata laptopului si dau sa iau o gura de cafea fierbinte, cand aud la usa miorlaituri disperate. Ma uit urat la usa, iau o gura buna din lichidul aromat (uf, ce bine!), apoi deschid usa matoancelor care intra tot asa cum au iesit: buluc, una peste alta, sub forma de gramada compacta formata din cozi si capatani. Numai ca acum au glas si chef de vorba, fiecare spunandu-mi pe limba ei si-n gura mare ca e lesinata de foame dupa asa o noapte lunga, in timp ce se invart disperate, una dupa alta, facand cercuri-cercuri prin bucatarie.

Ma uit la ele in tacere si le analizez, agitatia si chiraiala lor amuzandu-ma. Apoi, de frica sa nu-mi trezeasca baietii, le pun mancare.
Incep sa manance, iar eu ma asez la masa, sorb lacoma o gura de cafea si incep sa-mi citesc mail-urile avand ca sunet de fundal maraieli si plescaituri de matoance infometate.


Dupa ce termin de citit, sters spam-uri si raspund la cateva urgente, imi iau o tigara, cana de cafea, aparatul foto si ies afara in curte. Soarele rasare, cerul e roz-albastriu, iar eu vreau sa vad spectacolul pe care natura mi-l pune la dispozitie intr-un mod atat de generos.
De ceva timp, draga de ea, ne rasfata cu rasarituri si apusuri foarte frumoase, dupa cum se vede-n pozele de aici.


Apuc sa-mi iau papucii, cand ma trezesc cu Ureche langa mine care-mi lasa un cadou la picioare: o sticla de plastic storcita si mega-murdara!
Ma uit la sticla si-mi dau seama ca iar au rupt gardul pe undeva azi-noapte si au iesit din curte. Dar vazandu-i mutrita poznasa si ochii jucausi, coada care se misca sprintar a bucurie si mandrie, nu ma lasa inima s-o cert, asa ca o mangai, o laud si-i multumesc frumos pentru cadou.
Apuc sa fac doua-trei poze, inainte ca norii sa acopere cerul atat de frumos colorat, adusi de un vanticel rece.

Intru in casa, pun pozele la descarcat, in timp ce-mi fac planurile pentru ziua de azi, ignorand cele trei matoance care se bat ca sa se urce in bratele mele.
Ca de obicei, castiga Ciuline, ea mi se urca direct pe umeri, si Miu, cerberul casei. Restul matoancelor se aseaza pe scaune, singure sau cate doua, in functie de simpatii si antipatii, iar eu ma apuc sa va scriu postarea asta in sunetul respiratiilor usoare ale unor pisici care dorm duse...

si pe care tare imi vine sa le trezesc... :)

18 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. unele n-au iesit asa bine, dar nici una nu arata realitatea asa cum a fost.
      e o minune atunci cand vezi culorile alea pe cer.

      mersi :)

      Ștergere
  2. Vreau si poza cu matoancele lipite afis pe usa :))))))

    RăspundețiȘtergere
  3. Faina trezire :-) fain loc,traiti intr-un mic paradis! Sa aveti parte de cat mai multe clipe magice,oameni minunati!
    mihaela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu-i chiar paradis, ca peste tot sunt bune si rele, dar incerc sa arat ce-i bun si frumos :)

      Ștergere
  4. Sarbatori fericite. Noul An sa va daruiasca sanatate, putere de munca, realizari si succese, liniste si armonie sufleteasca, roade bogate si vise implinite. LA MULTI ANI!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ei, vezi? Mai bine că nu te-ai trezit la 7! Câte chestii ai fi ratat / am fi ratat! :)
    Azi merg și eu la pisicaniile mele de la țară. Și le iau cu mine și pe astea aristocratele, de la oraș. :) O să stăm mai multă vreme, așa că musai să le plimb și pe ele. Ce o să mă fac eu cu atâtea pe cap? :) (Acum mă răsfăț... mă descurc eu cu ele...)
    Sărbători fericite! La mulți ani! Sănătate și numai bine în anul care vine și multe succese în grădină!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sarbatori fericite, an nou mai bun si tot ce-ti doresti sa se implineasca! La multi ani :)!

      Ștergere
  6. Ce frumos ai descris totul. :) Matele sunt de vis!
    Sarbatori fericite si un An Nou cu multa sanatate si impliniri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sarbatori linistite, fericite si un An Nou mai bun, cu sanatate si impliniri! La multi ani :)!

      Ștergere
  7. Craciun Fericit cu bucurie, sanatate si multa putere de munca!

    RăspundețiȘtergere
  8. Draga Iuliana,
    Profit de ocazie sa va felicit si sa va doresc Sarbatori Fericite si un An Nou cu cat mai multe impliniri!
    Desi am cam disparut in ceata in ultimile luni sa stii ca va citesc cat mai des posibil si mai ales cand imi este foarte dor de tara si de acasa! Absolut tot ce descrii imi este foarte familiar din vremurile bune pe cand traiam la tara si in tara! (Profit de ocazie sa iti admir, intr-un mod sincer si dezinteresat - talentul literar!)

    Astept cu nerabdare momentul in care voi reusi sa ma intorc definitiv ACASA. Din pacate pentru voi acel moment va fi inceputul unui nesfarsit sir de petitii de sfaturi si indrumari din partea voastra!

    Mi-a placut enorm acest articol. O bucata de vreme am copilarit in casa de paianta a bunicii - ´´casa pisicilor!´´ Avea cam cinci sau sase. Ma amuza teribil sa intru in casuta mica si sa le gasesc cam peste tot: dupa soba, sub masa, pe masina de cusut, sub pat, pe pervazul ferestrei, sub scaune... Pisici de toate varstele, culorile si marimile posibile!
    Din pacate ale ei nu erau prea ´´coordonate´´. Toata noaptea statea buna mea sa le deschida si sa le inchida usa de la intrare! Le mai ´´pedepsea´´ lasandu-le afara, dar dragele de ele stiau ca daca se agata de clanta usii, aceasta se deschidea! Cateodata!
    Uf. Ce razboi mai era cu psicile astea!

    Inchei, inainte de a incepe sa lacrimez. Acum nu mai este nici buna si nici pisicile. Iar ACASA ne asteapta sa ne intoarcem.....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iar tu ai facut sa-mi dea lacrimile :)
      Matoancele mele nu stau toate in casa, vreo trei nu le-am putut educa. In mod sigur, eu am gresit ceva cu ele. Restul sunt educate si nu-s probleme. Dar asa cum sunt, imi e tare drag de ele.
      Am reusit sa citesc printre randuri din ceea ce ai povestit..
      Cred ca tu stii ca eu incerc sa arat ce-i bun si frumos ( da, mai arat cateodata si ce-i rau, dar rar), asa ca te rog sa nu-ti faci impresii gresite. Nicaieri nu e un colt de rai. Totul e sa fii impacat tu cu tine si cu ceea ce faci. Iar asta poate fi oriunde.
      Iti inteleg dorul pentru buna ta si pentru casuta ei mai mult decat iti inchipui. Stiu ca nu trece deloc si nu stiu cum sa te alin. Nu stiu nici cum sa mi-l alin pe al meu, dar m-am invatat sa traiesc cu el. Cred ca si tu la fel.
      Asa ca eu zic: capul sus, trage aer in piept, numara pana la zece si... ne revenim :).
      E Craciunul, e vreme de bucurie si sarbatoare. Curand trecem intr-un an nou care incepe, ce de fiecare data, cu multe sperante si planuri. Si-i tare frumos asa!
      Iti doresc sarbatori fericite si un An Nou asa cum il vrei sa fie!
      Cu drag :)

      Ștergere