duminică, 15 martie 2015

Raport despre plante, ca doar e vremea lor :)

A fost o saptamana de-a dreptul "hei-rup-ista", cu multa treaba in solar si comenzi foarte multe. Evident, sunt in urma cu tot ce trebuie facut, dar am reusit sa pun ultimele seminte de legume in pamant, rezerva-rezervei, adica. Nu mai vreau sa patesc ce-am patit anul trecut, asa ca o rezerva la rezerva de rasaduri este intelept sa fie.
Am reusit, deasemenea, sa plantam la loc definitiv salata suficienta si am ajuns la concluzia ca am semanat mult prea multe seminte de salata.

 Doua hectare de aveam, tot imi mai ramanea rasad nepus.

 In rasadnita, plantutele cresc binisor, unele rosii au frunze adevarate si-s tare mandre de ele, altele sunt mai micute, au numai frunzele false, altele abia au dat. Ardeii grasi si vinetele au dat si ele, dar sunt putin afectate de frig si de vreo doua zile a binevoit si mandrul ardei iute sa rasara. Dupa cum scrie Accuweather, se pare ca nu vor mai fi temperaturi negative noaptea, asa ca o sa le mearga din ce in ce mai bine. Oricum, temperaturile le urmarim zilnic in perioada asta, oricand poate sa mai dea un ger.

Dintre aromatice, dupa busuioc, a binevoit si salvia sa apara, spre bucuria mea. Anul asta imi doresc toate plantele aromatice la mine in gradina :).
Prin solar, plantele de sezon se simt tare bine, inclusiv mangoldul care e atat de mofturos si mi-a scos peri albi cu fitele lui.

Kalele plantate definitiv, desi mici la vremea aia, si-au luat avant si-s tare frumusele.


Rasadurile repicate de varza, kale si conopida s-au acomodat, au trecut peste socul repicarii si au inceput sa creasca.
Vedeta anului asta la noi este spanacul. E atat de frumos si crud si dulce, ca nu ma pot abtine sa nu iau cate o frunza de cate ori trec pe langa parcelute.

Si cat de curand voi avea ocazia sa gust alte plantute noi.

 




















     
In gradina nu am facut nimic inca, desi am vazut ca prin sat unii oameni si-au pus deja ceapa si usturoiul. I-o veni si ei randul cat mai curand, caci am planuri mari cu ea anul asta si chiar vreau sa ma tin de ele.

Pentru ca anul asta l-am decretat a fi anul provocarilor. Vom pune multe plante care ne plac, dar dintr-un motiv sau altul, nu le-am cultivat pana acum.

4 comentarii:

  1. Doamne ce bine arata.La noi in nord de abias se dezgheata pamantul,singurele care au inflorit sunt ghioceii...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei, dar sunt in solar. E normal sa arate mai maricele, mai "superflue", in plus au avut parte de mult soare in ultima vreme.

      Ștergere