joi, 12 martie 2015

Despre una, despre alta

Am intrat in perioada cea mai frumoasa din an, parerea mea. Perioada in care plantele incep sa creasca, in care verdele explodeaza, cerul nu-si mai pierde atat de des culoarea lui naturala, pasarile incep si imi incanta urechile si starea de spirit cu triluri subtiri si armonioase.
De cateva zile aud cantec de gugustiuc si fara voia mea incep imediat si-l acompaniez in gand: guguu-stiuc! guguuu-stiuc! Cantecul combinat cu gesturile si placerea de a-mi ingriji plantele dezvaluie una din partile frumoase ale vietii la sat.

Pomii au inceput a inmuguri si cel mai harnic mi se arata a fi liliacul. Mai are putin si-si desface mugurasii.

Sub el, langa trandafiri, sunt tufele cu narcise. Le urmaresc, isteric, momentul in care vor inflori pentru prima data de cand ne-am mutat aici.

Nu stiu ce-au avut, dar in mod sigur le-a trecut. Din pacate, sunt intarziate de gerurile care inca mai apar noaptea.
La doi pasi de ele, avem tufele de bujori. Inca mici si la fel de intarziati de gerul nocturn.


In solar situatia e alta, e si normal. Avem aici un amalgam exploziv de culori, mirosuri si arome. O nebunie de-a dreptul facuta de natura, nebunie ce nu va inceta sa ma mire vreodata.





Cand intru in solar, dimineata mai ales, miroase a proaspat, a crud, a pamant nou, reavan, a mugur de planta si toate astea ma incanta, ma ametesc si ma bucura. 


 Asa cum ne spunem intre noi, miroase a el.

Alte noutati ar fi ca am scapat de febra musculara ce-mi dadea mersul de robot impiedicat, mare si placut lucru. O sa mai apara o tura cand om planta rasadurile, stiu eu sigur.
Am reusit sa mai fac un tip de branza marinata care merge perfect cu verdeturile de primavara.

  Si inca un tip de ulei aromatizat.

Da, probabil c-ati ghicit, mandra mi-s de aste lucruri.
Prin curte, pasari mari si mici se curteaza de mama focului, cainii au chef de iesit afara, ceea ce si fac, spre exasperarea mea, iar pisicile sunt cam racite.
Prin sat umbla tractoarele ca Benz-urile pe Mosilor, prin curti se face curatenie, se aprind focuri, se curata pomi. Da, ne pregatim cu totii, asa cum stim mai bine, de primavara si vara ce vor veni.

8 comentarii:

  1. stranuta pisicile? le curg nasul, ochisorii? ale noastre asa au facut, vetul a zis ca-i gripa felina si nu-i deloc de joaca, le dam antibiotic de 2 ori pe zi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stranuta si tusesc unele din ele. nu le curge nimic inca, le urmaresc zilele astea sa vad daca incepe vreuna.

      Ștergere
  2. Ce mari is narcisele la voi! Cateii mei au gasit de cuviinta sa doarma in straturile cu flori :( nu cred ca mai reusesc bietele narcisa sa scoata capsoarele din cauza dosurilor canine...
    Iar in solar toate arata apetisant, ca intodeauna de altfel, nu stiu de ce ma mai minunez :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si mie mi-au distrus din flori. o data chiar in fata mea mi-a rupt o tufa abia data de zambile.
      asa a considerat Ureche ca vrea sa-mi arate ca ma iubeste si s-a pus cu burta-n sus fix pe tufa. am apucat sa fac "a!" si gata :)

      Ștergere
  3. Asa cum ne-ati obisnuit, totul arata minunat! Dar ridichea....poza cu ridichea arata intr-un mare fel. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Lucian mi-a aratat ridichea aia, e intr-o margine de razor si-i luminata toata ziua de soare. a zis ca e indecenta :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Cum arata borcanele alea...
    Pfiuuu!!!!

    RăspundețiȘtergere