luni, 3 martie 2014

Inceput

 Anul trecut fix pe locul asta am avut tarhon. Nu l-am scos din radacina, numai am taiat firele ( pe care le-am pus la uscat ) si l-am lasat asa.
Acum au aparut plantutele astea. Nu stiam ca tarhonul poate trece iarna. Zic totusi sa mai astept sa-i creasca frunzulitele mai bine sa-l pot recunoaste. Totusi chiar pare a fi tarhon...

 Sfecla uitata in toamna in pamant, a dat harnica iara. Din cate stiu, anul asta ar trebui sa faca seminte.

 Rosiile noastre mari, dulci si parfumate.
 Anul trecut celor care le-am dat sa guste rosiile de Dambovita au avut cu totii aceeasi reactie:
- la prima degustare/ felie apar gemete mai lungi sau mai scurte :)
- la a doua degustare/ felie : "ba, iti explodeaza gura, ba, de gust de rosie!"

 Desi credeam ca tomatele negre vor iesi primele, "Perunoasele" ( cherry-galbene-in forma de para; foarte gustoase si productive) le-au luat-o inainte.




 
 Pentru prima data cand fac rasad de flori. Am mai pus carciumarese de mai multe forme si culori, Galbenele si Ochiul Boului si...mai caut si alte "plante medicament" sa mai pun. Abia "m-am incalzit" cu ele.

 Anul trecut, tarziu, dupa ce i-am trimis lui Iulian rasadurile de rosii, am vazut ca mai iesisera doua fire din pamantul de la rasaduri.
Le-am lasat sa mai creasca acolo pe loc si apoi le-am pus direct in gradina. Au iesit doua plantute de mai mare frumusetea, au facut rosiute si am salvat semintele.


 Rasadnita populata, aproape plina. Mai am un pic de loc liber care in curand va fi ocupat cu alte seminte.

Prima tura de seminte au germinat si suntem multumiti de rata lor de germinare. Plantutele ies si cresc zi de zi. A doua tura e abia pusa, mai avem de asteptat pana la germinare.
Cred ca in doua saptamani maxim ne apucam de repicat conopida, sfecla, telina si o parte de tomate.
Abia astept :)

8 comentarii:

  1. "Rosiile noastre mari, dulci si parfumate.
    Anul trecut celor care le-am dat sa guste rosiile de Dambovita au avut cu totii aceeasi reactie:
    - la prima degustare/ felie apar gemete mai lungi sau mai scurte :)
    - la a doua degustare/ felie : "ba, iti explodeaza gura, ba, de gust de rosie!""

    cum facem cu ele? se pot face "rezervari" ? emiteti niste obligatiuni ceva? :), sa le transmiteti gandurile mele bune si toata sustinerea :) le astept in farfurie cat mai curand. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))
      eu zic ca vor fi pentru toti, inceputul e promitator, plantutele sunt viguroase ( sau dodoloate, cum le alint eu)
      dar mai avem de asteptat pana vor fi gata, or sa ni se cam lungeasca urechile pana la sf lui iunie.
      dar si cand o sa dam iama in eleeee....

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. zici ca sunt "micii extraterestrii" din In this world - Moby :) http://trendgiveafck.com/uploads/yapb_cache/moby_in_this_world_screenshot.2rlyg187e7eo0wswggwggc40s.f08dzjqsf5wg4sk0sw8w88ocg.th.jpeg

      Ștergere
  3. Tarhonul este o planta perena.
    O radacina rezista pina la 5-6 ani.
    Este bine ca iarna sa fie acoperite radacinile cu pamant.
    In ierni aspre poate ingheta.

    Acum ar fi momentul pentru divizarea tufei.

    Succes

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiam.
      Radacinel au fost acoperite cu pamant, iar pamantul cu frunze si iarba uscata.
      Multumesc pt sfat, ma apuc sa divizez tufa, caci as vrea sa-l mai am in gradina.
      Iese o minune de ciorba de fasole aromata cu tarhon :)

      Ștergere