marți, 6 noiembrie 2012

Inca mai gradinarim

Pentru ca sambata si duminica a fost atat de frumos, am profitat de ocazie si mi-am inceput gradinita de flori. De fapt, acum e in stadiul de mini-gradinita, dar o sa am grija sa devina o gradina mare, frumoasa, bogata.
Am plantat tufanelele.




Am mutat trandafirii pe care " i-am mostenit" si care stateau exact pe locul viitoarei sere de rasaduri ( vai de capul meu ce chinuiala este sa-i scoti din pamant!).


Am plantat trandafirii cumparati.


Urmeaza sa-i acopar cu cate o sticla de plastic, pentru a fi feriti de gerurile care vor urma.
Si am plantat si butasul de vita de vie cu struguri de masa, care in poza are un ciorchine de-ti lasa gura plina de apa.


Nu mai stiu cum se numea soiul, dar cica-i rezistent la frig, boli etc. Sper sa fie adevarat, inca n-am scapat de sentimentul ca mi-am luat o mare teapa. Vreau sa mai iau cativa butasi de vita cu struguri de masa.
Am mutat rozmarinul in ghiveci ( impropriu spus ghiveci, e un bidon de plastic, dar altceva atat de mare nu am avut, de la un timp l-a apucat crescutul ). A scapat cu bine de inghetul de saptamana trecuta, din pacate busuiocul l-am pierdut. Am citit ca busuiocul ar rezista la frig, rosmarinul nu, dar vad ca-i taman invers. Ori poate ca din cauza ca rosmarinul era oarecum aparat de ardeii iuti, a scapat nevatamat de data asta.


Si am avut si o surpriza neplacuta pe ardeii iuti din casa am gasit niste insecte, cam semanau cu puricii lanosi. Le-am facut o baie buna si sunt in atenta urmarire.


Am cules ardeii iuti din gradina, au fost atinsi bine de ger si am scos plantele din pamant. Urmeaza sa bagam motocultorul in functiune, pentru o aratura zdravana si cam terminam.
Nu credeam ca e atat de greu sa formezi o gradina pe un loc nefolosit deloc.
Fostii proprietari nu au folosit acea portiune din curte. Pamantul a fost oarecum tare, era inmuiat de ploi, dar cam la 10 cm sau poate 15 cm in adancime era uscat. Noroc cu motocultorul, Lucian a rezolvat imediat problema asta. Am curatat locul, nu chiar asa cum imi doream, nivelarea pamantului, plantarea si formarea cerculetelor din caramida. Cerculetele le-a facut Lucian, eu ii dadeam caramizi la mana.
Caramizile erau lasate de fostii proprietari, ma cam incurcau acolo unde erau, nici in alt loc nu le puteam pune, asa ca mi-a venit ideea de a-mi decora gradinita cu flori cu ele.
Si-mi place cum se vede, voi continua .

11 comentarii:

  1. Frumusica gradinuta ta de flori, si ardeii sunt frumosi, mai ca-mi vine sa musc din monitor :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi, mersi inca mai am febra musculara :)).
      Ardeii sunt frumusei, cred ca i-am scapat de ganganiile alea. Dar ii mai tin sub observatie.

      Ștergere
  2. sa protejezi tufanelele cu paie pe iarna, mie 2 mi-au murit, fix cele pe care nu le-am invelit. trandafirii eu ii musuroiesc cu elan si nu le pun peturi. (si strange coaja de copac - salcam, fag, carpen, stejar - pentru mulcirea de primavara)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. a, dar bine ca mi-ai zis, am crezut ca rezista, asa le lasam saracele tufanele.
      super mersi de sfaturi si ponturi :)

      Ștergere
  3. Si eu musuroiesc trandafirii iar tufanelele le las cu betele lor. E cam echivalentul paielor dar se pare ca e mai sanatos sa le lasi pe pozitie sa nu le cureti toamna ci primavara.
    Am pus odata un pet in capul unui trandafir de cumparat si toti mugurii au murit sufocati de ceara care se topise. Acum e o mandra tufa de maces. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Coreeect! Ceara aia o sa se topeasca, clar. Atunci am sa-i musuroiesc si eu.

      Ștergere
  4. Ideea cu caramizile e foarte buna. Am folosit-o si noi. Noi mai aveam si niste cuburi de granit, din acelea care erau borduri pe strazile de pe vremuri, si niste pietre de rau (tot de la pavaje de strazi). Toti vecinii care sapa cate ceva gasesc, pentru ca pe vremuri (asta insemnand vreo 60-70 de ani) aici nu erau case, ci niste locuinte sordide ale taranilor care veneau la piata. Cel putin asa am citit... Anul asta am delimitat cateva zone clare de cultura cu ajutorul caramizilor si pietrelor. Dau un feng shui pozitiv, sa stii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai...eu voiam sa fac curat :). Si-n locul unde sunt caramizile, dar si acolo unde am plantat florile. Si stii si tu foarte bine ce inseamna cand unei femei i se pune pata sa faca curatenie :). Nu mai e trai si-i vin fel si fel de idei.
      Dar e buna ideea si pt gradina de legume, numai ca la mine locu-i mare si ne vor stanjeni la arat, cand om baga motocultorul( ca evit cat pot de mult sapa si cazmaua :) ).

      Ștergere
  5. Foarte dragute rondurile cu flori - ai reciclat caramizile atat de frumos! Langa trandafiri poti sa pui levantica, arata foarte bine impreuna. Si eu am bagat rozmarinul in casa, la fel niste ardei iute si busuiocul. Daca ti-a murit busuiocul si folosesti in bucatarie, seamana cateva seminte intr-un ghiveci sau intr-o jardiniera si vei avea toata iarna. Spor la treaba in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, e buna ideea cu levantica, chiar ma gandeam ca e un gol pe acolo si trebuie umplut.

      Ștergere
  6. si mie imi place cum ai aranjat "gradinita ta de vara, de la tara". Bravo! (Alina-Gl.)

    RăspundețiȘtergere