luni, 4 aprilie 2016

Pe la noi

Incet-incet a venit si vremea calda, pomii sunt infloriti sau inverziti, florile de primavara sunt in plina perioada de glorie si s-a dat startul la sezonul adevarat de gradinarit.


Am scapat de brumele alea nesimtite care ne-au dat batai de cap si au facut ca plantele sa stagneze. De acum sper sa nu mai avem parte de ele.


In ultima perioada am muncit ca apucatii toti intr-un ritm de care nu ne credeam in stare. In curte au aparut acele garduri pe care mi le doream, plus ca am schimbat complet gardul pe o latura lunga a curtii. Dar in felul asta am reusit sa izolam gradina si solariile de pasari si animale.


In paralel cu asta, una lume a inceput amenajarea spatiului pentru presa de ulei si am inceput si demersurile pentru autorizare (birocratie la greu!).


Ca tot pomeneam de gradina, am inceput plantarea intr-o parte a ei, am reusit sa plantez toti capsunii (unii i-am pus cam cu intarziere, dar asta e situatia), am plantat coacazii (unul s-a dus, dar restul s-au prins, sunt verzi si frumosi), am plantat si murii, aici nu am nici o pierdere. Bine, unul din ei s-a intalnit cu curiozitatea nativa a unui cateloi, rezultatul fiind ruperea unui lastar, dar am vazut ca i-a dat un alt lastar si sper sa fie bine.


Ce-am mai facut? Am plantat nuci si meri si-s tare bucuroasa ca s-au prins toti.


Iar lavandele par sa se fi prins si ele.


In solarii e o nebunie fara sfarsit. iar am ajuns in stadiul in care imi doresc mai mult pamant pentru ca nu ne mai ajunge spatiul.


Salate colorate, spanac, kale, loboda, tatsoi, ridichi, marar, patrunjel, mustar de multe feluri sunt amestecate cu tavite intregi de rosii de toate soiurile.






Mai avem inca rasadnita (si-o s-o mai tinem o perioada buna) care-i plina cu ardei de toate neamurile, vinete albe, negre, rotunde, lungi, mov etc, castraveti (cateva soiuri bune) si pepeni.




Aromaticele au iesit toate si deja miros atat de frumos. Mai au putin de crescut si apoi le voi repica.


Despre pasari si animale voi povesti alta data. Acum spun numai ca Dora-i o purcica rasfatata care face ce vrea din noi si care ma chinuie cu diversificarea, nu vrea sa manance si altceva in afara de lapte.


Gainile incepura sa pice closti. Nu pricepam unde-mi dispar pana le-am gasit prin pod clocind. Acum stiu ce ma asteapta in cateva saptamani, trebuie sa incep sa pregatesc spatiul pentru pufosenii.


Si am inaugurat o noua piscina pentru alte purceluse rasfatate. Apreciata, dupa cum se vede :).


10 comentarii:

  1. dar cu mana de lucru cum va descurcati, mai oameni buni??? gasiti sa va ajute?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am gasit, da. altfel nici nu aveam cum sa facem atatea. in plus, il avem pe tata-socru la noi o perioada si ne-a ajutat tare mult.

      Ștergere
  2. Nu uitati sa ne anuntati din timp pt vizita de lucru la voi (cu vreo 2 sapt inainte). Multumim si spor la treaba! Emilian, Ce-i cu noi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am uitat. Dar uite ca a fost o nebunie si o zapaceala combinate cu heirupismul plantarii culturilor de vara si cu mici probleme in familie si n-a mai fost timp de nimic altceva.

      Ștergere
  3. Ieduta e mică încă, trebuie sa mai crească.. Trebuie sa aveți răbdare cu ea, este tare simpatica. Si rata, cât de fericita pare... Sigur se visează pe lac :) spor la treburi si abia aștept pozele cu pufoșeniile. Ana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e mica, asa-i. vad ca abia de acum incepe sa fie interesata de altceva. nu in sensul ca mananca, dar miroase si nu mai fuge ca bezmetica atunci cand incerc sa-i dau si altceva.
      puiutii ii astept si eu, ar trebui sa apara.

      Ștergere
  4. urmaresc cu drag blogul tau, imi inveseleste ziua.
    voiam sa te intreb ce arbust e cel din a doua poza, cu flori galbene? avea mamaia mea o tufa in curte, dar a taiat-o acum multi ani si mi-a ramas mereu gandul la florile parfumate. as cauta acum pt gradina noastra, dar nu stiu ce sa caut...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. agris este :). dar vezi ca agrisul este de mai multe feluri, al meu e alb.
      acum si-a scuturat florile (cam devreme, dar e f cald) si astept fructele care sunt micute, albe, foarte placute.

      Ștergere
    2. multumesc. am dat cautare la agris pe google si tot pe blogul tau am ajuns, la o postare din 2013. frunza e la fel, florile la fel cu ce imi amintesc...dar nu stiu sa fi facut fructe...si mergeam fff des la mamaie :)

      Ștergere
    3. Alipety,cred tu te referi la arbustul de cuisoare.Este exact ca cel din poza,dupa ce se duc florile face cuisoare.Florile au un miros divin.
      Florentina

      Ștergere