duminică, 23 decembrie 2012

De Craciun - racituri si urari

Am promis ca voi reveni cu retetele de racituri, atunci cand le voi face. Ieri, toata ziua, am fiert, am tocat, am umplut si am fiert iara. Desi am muncit mult, mi-a placut tare, am avut sentimentul si bucuria pe care le am atunci cand fac conserve toamna si pun muraturi.
Dar am avut si ajutoare de nadejde, fara ele nu stiu cand terminam. In primul rand, pentru ca am fost tare cuminte Mosul mi-a adus mai devreme o masina electrica de tocat ( acu` eu nu cred ca am fost asa cuminte, dar sa nu-l dezamagim pe Mos) cu accesoriu pentru umplut carnati. In al doilea rand, Lucian m-a ajutat si el, cel mai mare ajutor a fost curatarea usturoiului, aproape o funie, din productia proprie.
Retetele le-am gasit pe www.pofta-mare.ro/retete_craciun. Mi-au placut retetele, imi place si site-ul. Sunt retete facute simplu, fara adaosuri proprii aiuristice, scurt si la obiect.
Sa incepem cu carnatii, am respectat reteta dar am mai adaugat niste ierburi uscate, ceva cimbru, maghiran, foarte-foarte putin busuioc si boia de ardei iute.
Amestecul arata cam asa :


Iar produsul final :


Caltabosii au mers foarte repede si la preparat amestecul si la umplut, am pus doua oua si patrunjel uscat. La final aratau in felul urmator :


Leberul a mers un pic mai greu, dar cu ajutorul robotelului primit, l-am dovedit si pe el. Si aici am pus doua oua si ceva mai mult usturoi.


Toba a ramas ultima la umplut si nu i-am mai facut poze, deja eram franta pe la ora aia. Am respectat reteta intocmai, probleme am avut cu cusutul...nu ma pricep eu la cusut nasturi, daramite burti de porc, dar a iesit bine si aici, cu un pic de efort.
La final le-am pus pe toate intr-o oala uriasa, in zeama in care au fiert organele si carnea ( ficatul l-am pus separat si am aruncat apa in care a fiert), am pus o cana mare de vin alb, condimente ( sare, piper boabe, 2-3 foi dafin ) si le-am lasat sa fiarba la foc mic in jur de 40 de minute, intepand din loc in loc. Totusi, desi am facut lucrul asta un leber tot a plesnit, asa ca l-am gustat si nu mi-a venit sa cred cat de bun a iesit.
Ca si cantitati, pe langa ce organe aveam de la porc, am mai luat un ficat mare si jumatate de kg de rinichi.
Acum vreau sa va arat si masina electrica de tocat, pe care o recomand din toata inima ( nu producatorul, ci aparatul in sine). Toaca foarte bine carnea, are accesorii pentru carnati si suc de rosii, este foarte simpla in utilizare si curatare.


Lucian a terminat de facut sunculitele - le-a pus  in zeama de varza trei zile, apoi le-a fiert in zeama aia si le-a aplicat un strat gros de usturoi pisat amestecat cu cimbru, patrunjel si seminte de marar, toate uscate. Acum sunt puse afara pe sfori, asteapta sa fie afumate impreuna cu carnatii, dar vrea sa bage si niste branza la afumat, cred ca o sa iasa grozava. A terminat si afumatoarea de facut, revin cu poze si detalii.
Azi voi face sarmalele si cozonacii, iar pe seara vom astepta colindatorii . Ma bucur pentru Adi ca se duce la colindat, abia astept sa-i aud impresiile, deja de ieri a stabilit cu prietenii lui cand pleaca si ce traseu vor face.
Maine voi face ceva curatenie prin casa ( si voua vi se intampla sa faceti in casa un dezastru dupa gatit d-asta industrial sau sunt eu defecta?), apoi ne vom odihni un pic si-l vom astepta pe Mos.
Noi va uram cu drag un Craciun exact asa cum vi-l doriti, multa liniste, sanatate si numai bine! Craciun fericit!

21 de comentarii:

  1. Oooo, câte porcării! Bravo gospodari!

    S-aveți poftă!

    RăspundețiȘtergere
  2. Deci...aplauze!
    Bravo!
    Eu astazi termin curatenia si ma apuc de cozonac, chec aperitiv si paine
    Si maine fac ciorba de perisoare, ardeii umpluti si salata.
    Sarmale nu fac anul acesta, ca o sa tot mancam prin vizite si nu mai are rost :))
    Un Craciun minunat in casuta voatra!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bravo si tie, tare harnicuta esti :).
      Multumim, numai bine de la noi catre voi.

      Ștergere
  3. Yammyyy ce de bunatati! Felicitari pentru reusite si pentru munca depusa!
    Craciun fericit!

    RăspundețiȘtergere
  4. Vai ce frumos arata toate! Sa le mancati sanatosi! Eu desi am stat de vineri acasa nu am facut nimic:-(, pur si simplu nu am putut sa ma capacitez sa fac ceva:-D, sper sa maapuc de acum incolo!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stiu cum e, mi s-a intamplat de multe ori. am impresia ca pur si simplu organismul nu mai vrea si trebuie sa te odihnesti. ceea ce e bine, recuperezi a doua zi.
      multumesc si spor la treaba :)

      Ștergere
  5. Bravo! Sunteti oameni de toata isprava, tare ma bucur pentru voi!M-ai lasat fara cuvinte, cate ai putut sa faci si asta din prima, asa, fara...antrenamente!Ma bucur tare mult ca Adi merge cu colindul! Slava Domnului ca se pastraza traditiile noastre!Va doresc din tot sufletul Craciun plin de bucurie si dragoste! La multi, multi, multi ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Maria, dar si retetele au fost foarte simple si explicite. Si chiar le recomand, am gustat din tot..au iesit incredibil de bune. Adi a fost aseara cu colindul, a venit cu rucsacul plin si concluzia lui a fost ca trebuia sa ne fi mutat mai devreme la tara. I-a placut foarte mult.

      Craciun linistit si numai bucurii! La multi ani!

      Ștergere
  6. La mulți ani cu sănătate, că-i mai bună decât toate, multe bucate pe masă, voie bună fie-casă! La mulți ani!

    RăspundețiȘtergere
  7. Fie ca aroma de brad, colindele, cozonacul cald si mirosul de iarna sa va umple inimile de bucurie si sufletele de liniste. Craciun Fericit!
    La Multi Ani!

    RăspundețiȘtergere
  8. Craciun Fericit ! Masa sigur va fi plina si mai ales tare gustoasa. Pofta mare !

    RăspundețiȘtergere
  9. La multi ani! De ieri am descoperit blogul tau si tot citesc, imi place foarte mult cum povestesti. Si noi suntem bucuresteni mutati la tara, dar nu ne descurcam prea grozav. E drept ca avem si mai multi copii, dintre care cel mai mic e bebe si e mai solicitant, asa ca de gradina n-am mai avut timp, a ramas in paragina, mai salbatica, asa, si tot s-a facut cate ceva. Avem si noi gaini si rate lesesti, caine, pisica, iepurasi. Am avut si prepelite, dar am renuntat, ca am nimerit aproape numai baieti, mai incercam la primavara.
    M-ar interesa pozele si informatiile despre afumatoare, daca ai timp si de asa ceva. Multumesc.
    Adriana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La multi ani, Adriana si bine ai venit!
      Inca nu am facut postarea cu afumatoarea, dar promit sa o fac cat de curand - chiar azi o sa fac pozele - si in zilele ce urmeaza voi publica articolul.
      Multumesc pt vizita si pt cuvintele frumoase.

      Ștergere