joi, 2 iunie 2016

Inceput timid de vara

Uite cum se pare ca veni si vara astui an! Tare lenesa a fost si tare imi era ca ma apuca iulie cu puloverul in spinare si ciorapii de lana in picioare. Dar a venit, au fost cateva zile calde si a fost bine. Am savurat cu adevarat zilele alea calduroase, imi era dor de ele.
Azi-noapte a tras o ploaie zdravana, iar apa le-a facut tare bine plantelor din gradina. Ma uit la ele si vad ca oricat le-ai uda, nimic nu se compara cu o ploaie buna.
Verdele e mai verde, iar pe ele le vezi cu ochii cat de mult se bucura.


La ultima postare va povesteam de castravetii mei mancati complet de afide. Da, am scos ambele culturi din solarii, cu multa parere de rau, cu orgoliul de gradinar zguduit bine, de fapt calcat in picioare de-adevaratelea si cu o deceptie mare cat casa.
Dupa vreo doua zile de ascultat 5FDP in amestec cu Rammstein si ceva Metallica (remediul meu la deceptii care niciodata nu da gres), mi-am spus ca nu ma voi lasa asa usor si-i voi cultiva in gradina.
In calcul nu fusesera luati, dar le-am facut loc cumva si am gasit si o modalitate de palisare. Cam rudimentara, dar asta am avut la indemana. Chestia aia din fundal (cu plasa si lemnele) e unul din straturile de castraveti. I-am pus langa prima tura de praz in ideea ca poate ii lasa in pace ganganiile.


Aici e al doilea strat de castraveti care mai are pe el ceva ceapa si telina plus patrunjelul in apropiere. Vor mai urma si altele.


Sunt inca putin zapaciti de mutare, dar cu frunzele curate. Mai departe vom vedea ce va mai fi.

In gradina, ca tot suntem aici, toate-s bune si frumoase (inclusiv nemuritoarele buruieni care se fac niste splendori pe masura ce le jumulesc. parca-s balauri, smulg una si dau doua in loc).


Kalele cresc bine, mangoldul e o minune, bobii sunt frumosi si au rod bun, spanacul de Noua Zeelanda a inceput sa creasca si el, iar dovleceii ma bucura in fiecare zi. Daca anul trecut nu am prea avut, anul asta se pare ca e unul bun pentru ei.





Ce-am mai facut? Am mai infiintat un razor in care am semanat morcovi si printre randuri am pus arpagic.


Si dupa ce s-o zvanta putin pamantul, urmeaza sa lucram si ultimele bucatele de gradina unde vom pune dovleci, dovlecei si ceva pepenasi care ne asteapta nerabdatori.


Iar bambusul are o viteza de crestere care ma uimeste, iar cea de inmultire ma cam ingrijoreaza :).


Prin solarii sunt si lucruri bune si mai putin bune. Prima tura de vinetele a inceput sa infloreasca.


S-au umplut si astea de afide, diseara le vine randul la dus.
Ardeii dupa baie par ca-si mai revin si incep sa-si formeze rod.


Aromaticele cresc bine si miros ametitor.


A doua tura de vinete si-a dat drumul la crestere dupa o stropire foliara cu macerat de urzica.


Am inceput sa defoliem prima tura de rosii pana la primul etaj.


Si in solarul mic ne-au aparut niste maci :)


Prin curte nu s-au intamplat prea multe. Corcoduse si prune nu prea sunt, parca e mai rau decat anul trecut, in schimb au inceput sa se coaca dudele.


Treburi, treburi, multe treburi. Mai avem putin de plantat si-i cam gata capitolul asta pentru moment. Asa cum ziceam, in gradina dovlecii, dovleceii si pepenii, iar in solarul mare mai avem un sfert de plantat cu ultimele ture de rosii, ardei si vinete care speram sa reprezinte productia noastra de toamna.


8 comentarii:

  1. Buna seara, foarte frumos tot in gradina, verdele iti ia ochii,iar macii toaleteaza peisajul. O vara minunata si recolta bogata va doresc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Îmi place remediul pentru decepții :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ihim, nu da gres niciodata. si daca mai adaugi si ceva Disturbed... :)

      Ștergere
  3. Scapi de afide cu apa? Si nu se intorc din namol pe plante? Cred ca le trebuie un insecticid.
    Foarte avansate sunt gradinile pe la voi de parca nu ati avut frig si ploi ca-n toata tara :) Dovleceii sunt atat de mari? Bravo! Am avut si eu rasad, au si inflorit dar flori cu rod nu au facut in ghiveci si nu i-am putut muta de frig, asa ca s-au dus.
    Toate bune si multumire la sfarsitul zilei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai nu scap de afide cu apa, doar le dau putin ragaz plantelor ca sa se mai intremeze si sper sa vina caldura aia o data sa faca puricii sa intre in pamant la racoare. Sigur ca le trebe insecticid si le-am dat, insa cele ecologice nu au avut nici un efect.
      In gradina, daca te uiti mai atent, ai sa vezi ca cele avansate sunt plante carora le place timpul mai rece. Singurii care nu-s asa sunt dovleceii. Cu ei am riscat si i-am plantat la inceputul lui aprilie in gradina pt ca, la fel ca si la tine, erau mult prea mari in tavite la acea vreme. Si atunci mi-am spus ca daca ii las in tavite, nu au nici o sansa; daca ii plantez in gradina, mai au ceva sanse. Si n-am gresit. Au suferit de frig, s-au chircit, s-au indoit, dar pana la urma au plecat in crestere si rodesc binisor acum. Sunt multumita de ei.
      Toate cele bune si de la noi!

      Ștergere
  4. Buna seara,
    Aia sunt sigur bambusi?
    Tomatele sunt extraordinare! Forografia e facuta cu zoom?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua! Sigur sunt. De ce intrebati, nu vi se pare ca seamana?
      Rosiile nu-s ca anul trecut. Adica sunt ok, dar nu ca anul trecut, sunt afectate de vremea rece.
      Poza, da, cred ca e facuta cu zoom, sigur nu mai stiu.

      Ștergere