joi, 12 mai 2016

Niste mici eroi

...ii consider, in felul lor. Au stat in frig, in ploaie, zile intregi fara soare, dar rezista.




I-am plantat afara la inceputul lui aprilie (riscand, evident, pierderea lor), dar se facusera mult prea mari in tavitele lor si nu mai aveau nici prea multa mancare.
Din cauza vremii ciudate (zici ca e un tampit la butoane si se joaca: acu` e soare si foarte cald, acu` incepe sa ploua si se face foarte rece. deschide solariile, inchide solariile. kilometri intregi prin curte...) s-au cam umplut si de afide, dar ne vin ajutoare.



In gradina anul asta mi-am facut ce mi-am dorit demult. O mica gradinita numai cu plante aromatice. Cimbru, tarhon, busuioc din multe soiuri, oregano comun, dar si alb, maghiran, patrunjel, leustean, coriandru, salvie. Toate le-am plantat acolo, sunt inca mici, dar cred ca atunci cand vor creste vor arata intr-un mare fel.









Am mai pus si cate o rosie sau doua si mai urmeaza ardei iute si rosii pitice de ghiveci. Apoi voi astepta sa creasca si ma voi bucura de ele.
Dar pana atunci ma bucur de bob, care a inceput sa lege.


De kale, mangold, gulii, macris rosu.



Si de mult verde si aer curat, consecinta a ploilor.


Un mic bonus al naturii :).

4 comentarii:

  1. Iuliana, ca mi-ai adus aminte cu gradina de aromatice. Sa-i spui lui Lucian, te rog frumos, ca am fost o eleva ascultatoare si prima data in gradina mi-am pus aromatice. Asa m-a sfatuit el cand a venit cu o comanda. Lucian, iti multumesc! Sunt fericita posesoare de leustean prins din rasadurile mele (din celelalte surse n-a vrut), patrunjel, patrunjel cret, salvie (anul acesta va inflori pentru prima data, fenicul (din seminte de la Vasi), busuioc si marar. Mai insist cu rozmarinul si cimbrisorul. Astea doua n-au vrut. Da' nu ma las. :)
    Iti doresc ca gradina ta de aromatice sa fie sanatoasa, frumoasa si verde tot timpul!
    Si ai dreptate, de la atata ploaie ne bucuram de mult verde si aer curat chiar si aici la capital.
    Va doresc cat mai multe gargarite ca sa pape toate lighioanele nedorite!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce frumos, Mihaela :)! Bravo tie!
      Sigur ca-i spun, o sa se bucure pentru tine.
      Rozmarinul e pretentios, tare greu se prinde. Eu am numai un fir :), dar sper sa reusesc sa-l inmultesc.
      Cu cimbrisorul mai insista, nu-i asa pretentios. Ai grija la apa, nu-i pun multa, ii place mai mult pe uscat.

      Ștergere
  2. Ce faina-i aia cu tampitul de la butoane! :)))

    RăspundețiȘtergere