marți, 21 ianuarie 2014

De pe la noi

Afara-i frig, foarte intunecat si-i un pui de furtuna, vin rafale puternice de vant. Pana la urma vine si iarna, o asteptam de altfel.
Numai cei doi zapaciti, Mairon si Vulpita, au chef de joaca si se alearga ca bezmeticii. Cred ca avem de a face cu un love story aici, mai ales din partea lui Mairon.
Vulpita ( asta e nume de scena, raspunde de fapt la numele de Zdreanta) e cam "calatoare" si atunci cand ea lipseste Mairon intra in depresie. Nu mai are chef de joaca, nu mai baga pe nimeni in seama, sta intr-un loc si ofteaza. Cand reapare fata acasa e cel mai bucuros cateloi din lume. 
Uitati-va numai ce mutra are cand e cu ea!


Tot ce vedeti intins prin gradina e adus de ei, v-am spus ca trec prin crize existentiale, vor sa dovedeasca ca-s copii de casa. Foarte strangatori. Eu le strang/arunc, ei aduc altele.

Blondu`, de cateva zile, iar e ciuca batailor tuturor. Mananca bataie de la toti cocosii, dar si de la ratoi. Au mai avut perioade d-astea, apoi l-au lasat in pace.



In solar au rasarit verdeturile puse acum o saptamana, dar am pregatit agrilul ca sa le acoperim in zilele ce urmeaza cand se anunta temeperaturi mult prea mici noaptea.
Pentru amatorii de verdeturi avem baby salata, baby spanac si ceva marar, numa` bune de rontait acum.

Iar eu mi-am pus ceva lapte la "prins" in cana de lut. Laptele pus in cana de lut are alt gust atunci cand se "prinde", e mai cremos, mai gustos, unde mai pui ca iarna laptele este mult mai gras decat vara.


Iar daca mai avem si un bot de branza, o mamaliga calda facuta din porumb adevarat, un ou fiert aruncat pe langa ele, garantez ca nu mai trebuie carne, salamuri si alte chestii d-astea "sanatoase".
Mmm...pana diseara va fi gata de consumat, stiu deja ce o sa avem la cina :).

18 comentarii:

  1. Daca vrei si smantana trebuie sa il lasi si maine. Asta daca nu cumva, cat esti tu plecata, da copilul sau Lucian iama la smantana (Stiu asta de la Ion Creanga...... :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Lapte prins...
    incercati reteta asta:
    http://arta-culinara-romaneasca.blogspot.com/2012/12/lapte-covasit.html

    P.S.
    Comform "directivelor" UE, incepand cu 1 Ianuarie laptele, este o problema serioasa.
    Cei care locuiti la tara, incercati sa lamuriti taranii sa nu renunte la vaci.
    Pot si ei sa prepare branza telemea si cascaval.
    Marfa este mai usor de vandut si castigul mai mare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pot sa prepare, dar cantitativ luand si calculand pret per kg de lapte, ies in minus.
      La un kg de branza intra cam 7-8 L de lapte. Kg de branza este mai ieftin decat cei 7-8 L de lapte.
      Ma uit si pe reteta de lapte covasit :)

      Ștergere
    2. Iuliana,
      Nu aveti dreptate.
      1 Kg de branza telemea iese din 5L lapte.
      Asta daca este lapte cu 3.5-4% grasime.
      Daca este smantanit la ras, atunci sigur ca trebuie 7-8L...
      1 Kg telemea de casa este 15 lei. Faceti socoteala...

      Nu cred ca toti taranii din sat pot sa vanda laptele proaspat cu 3 lei/kg ca sa fie in castig.
      La procesatori nu mai pot sa-l dea decat daca au instalatie de muls si de racit.


      Ștergere
    3. Nu stiu ce inseamna smantanit la ras :).
      Dar ni s-a spus si am vazut ca ei atat pun ( ei = cei de la care noi luam branza si-i branza super buna).
      La procesatori nu-l dadeau in nici un caz cu 3 lei, ar fi vrut ei saracii..., nu cred ca primeau 1.5 lei/L.
      Din cauza asta noi nici nu am negociat cu ei pret la lapte, branza, cat au vrut, atat am dat...pentru ca e munca grea cu animalele si le e din ce in ce mai greu. Si-si merita banii cu varf si indesat.
      Bineinteles ca este o portita sa faca branza si cascaval, eu nu v-am contrazis, la o adica unii mai isteti ar putea sa le afume si ar fi si mai bine.
      Dar, una peste alta, indicatiile astea de la "luminatii" sefi de la UE au facut numa` si numa` rau. Numa` rau!

      Ștergere
  3. Na ca imi vine sa ling monitoru' numa sa ajung cu limba in laptele ala :) da si salatele alea tare imi plac. Pofta la cina :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Da chiar ca`s strangatori cateii tai. Iti mai dau ceva de treaba, ca poate nu aveai suficienta :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Povesti, povesti frumoase cu eroi din realitatea unei gospodarii de la tara pe care, doi oameni harnici si hotarati au facut-o cunoscuta si renumita. Bravo voua familie fericita!
    Ce sa spunem de meniu, vreau si eu o cina cu mamaliguta si lapte acru la cana de lut.
    Pofta buna si o seara linistita.

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu am mai mancat lapte prins cu mamaliga haaattt... taman din copilarie. Chiar uitasem de combinatia asta. Chiar asa, oare de ce am uitat?
    Noi rar cumparam lapte de la magazin. Mergem tot la producatorii din zona, respectiv o tanti vecina cu socrii mei. Pot sa puna astia din ue ce piedici vor vrea. Eu voi sari peste ele si voi cumpara din casa producatorului taran. Nu-mi mi se poate interzice asta. Din pacate, cu o floare nu se face primavara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vazut ca ai scris pe blog si te-am admirat pt asta. Foarte bine faci, iar puterea exemplului e mare. Cine stie :)?

      Ștergere
  7. Poze cu catei, rate, gaini plante! Oameni buni ce-ar fi sa puneti o poza si cu voi toata familia ca parca purtam o conversatie cu un gard intr-e noi. Mult succes a-ti facut o decizie buna! I-mi face placere sa citesc blogul...
    Adi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ai venit, Adi :).

      Este o postare prin noiembrie 2013 in care e o filmare cu noi, se numeste "Sa facem cunostinta".
      Altfel, sincer zic, nu imi prea surade ideea cu pozele pe internet, imi pare expunerea prea mare. Poate ca nu e, dar asa am eu impresia. Poate ca o sa pun si o poza cu noi trei.
      Multumesc pt ca ma citesti :).

      Ștergere