vineri, 13 decembrie 2013

Solarul la sfarsit de an

Incet-incet dragul si harnicul nostru solar intra intr-o vacanta binemeritata. Nu lunga, nu totala, dar suficienta si meritata.

Inca mai avem de curatat, aranjat, impachetat, depozitat, dar azi sigur terminam cu toate.
Acum suntem in stadiul de planificare a viitoarei rasadnite, i-am gasit un loc propice, insorit pentru ca noile plantute sa profite din plin de lumina soarelui.
Ah, abia astept urmatorul sezon :)! Mai ales ca urmeaza culturi noi, plante care habar nu am cum se comporta si asta reprezinta o provocare si o mare bucurie pentru mine.

Mai avem ceva plantute in solar.






Trebuie sa recunosc ca verdele de decembrie este minunat, nu-i asa :)?

25 de comentarii:

  1. Ca să vezi că deși iarna e rea, e bună! ai răsufli un pic, te mai aduni!

    Pozele cu roșiile voastre arată măsura muncii voastre. Bravo oameni, să vă meargă și mai bine! O veni soarele și pe strada voastră!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vine, vine, sigur vine :)

      E buna si iarna, cum nu? Ai dreptate, ne mai odihnim

      Ștergere
  2. verdele e minunat, pe masura proprietarilor lui, ca sa zic asa :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Superbe salatile !!! Si ordinea din solar :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt si bune, nu numai frumoase ( stiu ca-i lauda de sine, dar chiar sunt :)) )

      multumim :)

      Ștergere
  4. sa va dea Dumnezeu roade bogate in sezonul urmator pe masura muncii si a daruirii voastre. Si pana atunci sa aveti odihna placuta si doar bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  5. Va multumim pentru ca ne-ai oferit posibilitatea sa ne bucuram de produsele voastre, Va dorim sarbatori linistite, multa sanatate in familie si un an cat mai imbelsugat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi multumim ca ne-ai dat posibilitatea sa aratam produsele noastre.
      Noi multumim pentru sustinere.
      Asa cum am mai zis, fara voi, cei care ne dati comenzi, nu am putea continua.

      Sarbatori cu bine si an nou asa cum vi-l doriti!

      Ștergere
  6. Fiecare sfarsit de an propune o vreme de bilant. Aşteptari implinite sau idealuri ramase in aşteptare... voi ati muncit mult si asteptarile au fost pe masura. Nu pot sa va doresc pentru anul viitor decat, rod bogat si bun si putere de munca .
    Dana B. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Super tare, daca asa arata in Decembrie imi inchipui ce minunatie va fi in Martie. Sa aveti un An Nou mai prosper, cu recolte bogate si variate iar munca pe care cu pasiune si dragoste o depuneti sa va fie rasplatita inzecit. O duminica linistita plina de inspiratie va doresc. Cu respect,

    RăspundețiȘtergere
  8. Eiiiiii...cu un astfel de solar, parca se mai vede "luminita de la capatul tunelului", desi nu-i vad capatul.
    Felicitari celor "mutati la sat".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Parca-parca incepe sa se vada luminita :)

      Multumim si bine ai venit la noi :)

      Ștergere
  9. Draga Iuliana, permite-mi te rog sa-ti spun asa, pt ca de cand am descoperit blogul tau... mi-ai devenit foarte draga. L-am citit pe nerasuflate, din scoarta in scoarta inclusiv comentariile si seara eu si sotul meu comentam: "Ai citit? Da' pozele le-ai vazut?" etc etc.
    Noi facem parte din cei departe de tara si tanjim dupa gustul fructelor si legumelor romanesti. De cand suntem plecati, am redus consumul la minimul posibil, pt ca tot ceea ce exista pe piata la ora actuala sunt niste porcarii. Mai grav este ca si in vacantele petrecute in tara, cu mare greutate in piata dai de un taran in adevaratul sens al cuvantului (si spun taran... cu tot respectul cuvenit unei persoane care trudeste zi lumina pentru a pune pe masa o leguma sanatoasa). Asta vara, doar o singura data am gasit o Doamna care vindea rosii adevarate si ne-am bucurat ca niste copii si de alea cateva kg pe care l-am cumparat. Cred ca pt cei care isi doresc sa manance sanatos singura solutie este sa intalneasca oameni ca voi si va doresc sa aveti multa putere de munca, sa fiti sanatosi si sa va dezvoltati afacerea frumos ca sa puteti bucura si pe altii cu produsele voastre.
    Am admirat fotografiile din postul trecut, cel cu rosiile, si sunt ferm convinsa ca si gustul se ridica pe masura imaginilor.
    Nu pot decat sa va felicit si sa imi doresc sa va devin si eu clienta atunci cand ne vom hotara sa ne intoarcem acasa.
    Va imbratisez cu mult drag - Simona.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bine ai venit, Simona :)
      sau mai bine zis : bine ati venit, tu si sotul tau, pe la noi.
      ma bucur ca imi spui pe nume, pentru mine asta inseamna apropiere, prietenie.
      stiu ce produse se gasesc afara, stiu ce produse se gasesc si pe la noi, ca nici noi nu mai avem mult si-i ajungem din urma la treaba asta.
      dar totusi se mai gasesc seminte din legume adevarate, greu, dar mai sunt.
      rosiile de anul trecut...daca zic eu ceva, pare a lauda, dar zic: au fost dementiale :))). mai citeste si feedback-ul de la clienti, ca sa-ti poti da seama.
      multumesc mult pentru ca ne cititi, multumesc mult pentru comentariu si pentru cuvintele frumoase.
      iar cand veti fi in tara, nu ne ocoliti, veniti intr-o vizita pe la noi, daca veti putea :)
      vom fi tare bucurosi si va primim cu mult drag

      Ștergere
  10. :) Am citit si feedback-ul clientilor, am "sorbit" fiecare cuvintel, am admirat roadele muncii voastre de la stadiul de frunzulita abia mijita din pamant, pana la ultimele lazi culese :))).
    Multumesc de invitatie ... imi doresc s-o pot onora cu drag anul viitor, dar pana atunci zic mai bine sa fim sanatosi.
    Nu trebuie sa-mi multumesc pt nimic, EU va multumesc pt ca imi intariti convingerea ca se poate si altfel , ca nu trebuie sa fim sclavii agriculturii intensive si haotice a Europei... Si da, eu am vazut cu ochii mei mii de sere pe terenurile din Olanda care pana si noaptea sunt luminate ca sa nu cumva sa se intarzie productia!

    PS: Cine stie poate fac si eu un mic experiment cu ceva seminte de la voi :)) M-am specializat pe cresterea plantelor aromatice in jardiniere /ghivece in balcon. Asa imi e drag primavara cand imi rasare in ghiveci leusteanul pus acum 3 ani (radacina luata din piata si trecuta "fraudulos" granita in bagajul de cala :))) ) si desi nu e cine stie ce tufa... produce pana la sf lui octombrie, inceputul lui noiembrie. Tare sunt mandra de el :) .
    Simona

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) hai ca m-ai facut sa rad in hohote cu trecerea frauduloasa a leusteanului :)))
      nu conteaza la ce scara faci, conteaza sentimentul pe care l-ai descris.
      n-ai incercat si o rosiuta de ghiveci sau un ardei iute/ gras? am vazut pe la mai multi ca merg. am ceva rosii care eu cred ca se pot dezvolta f bine in ghiveci, dar nu le-am incercat inca. le pun acum in primavara si experimentez..
      si iti scot si una-doua radacini de patrunjel din solar, numai sa reziste drumului.
      da-mi un mail cu ce anume vrei si eu iti spun ce am.
      ajungem noi la un final :).

      Ștergere
  11. :)))) hahahaha, daca as fi stat la casa si cu un petic de gradina... cred ca pana acum as fi devenit traficanta de leustean :))) doritori gasesc! Anul asta am plantat si niste seminte de ardei iute, au iesit 3 plantute dar doar una are rod - ma rog... un ardei mic-mic-mic pe care il inspectam zilnic. Din pacate... vremea este foarte pacatoasa aici, ploua, ploua si iar ploua. Soare cred ca avem pana in 2 luni pe an, iar "vara" temperaturile nu sar de 24, bine... aici deja la 27 se instituie codul rosu de canicula :)))). Rosiute au incercat niste prieteni care locuiesc f aproape de noi, la 2 strazi, mai multe feluri de seminte, dar nu le merge deloc, nu au suficient soare, iar ei au si gradina ! Nu ca nu vreau sa incerc, dar sincer imi este mila sa risipesc semintele cand stiu ca sunt sanse minime de reusita. Patrunjel, rozmarin, coriandru pun in jardiniere din seminte, si ies sa stii, chiar acum mai am o jumatate de jardiniera plina cu patrunjel :) pe care o s-o dau gata zilele astea. Hahaha.. si sa nu-ti inchipui ca am cine stie ce spatiu :)) daca stii balcoanele apt confort 2 (alea in care de abia are o pers loc sa se invarta) ... ei bine cam astea-s dimensiunile, iar eu am peste tot ghivecele si jardiniere :) . Recunosc ca-mi face placere, insa trebuie sa ma limitez la spatiu si conditii meteo. Dar visam cu ochii deschisi la un petic de pamant .... sa stam tolaniti in iarba si sa privim cerul de sub crengile unor pomi fructiferi. Si cand s-o indeplini, atunci da! Am sa incerc de toate: si rosiute si castraveciori si fasolica verde... AMR 2 ani :D .
    Simona

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am inteles acum care este situatia. Ai dreptate, ar fi risipa de seminte.
      Si banui cam prin ce zona esti si stiu cat de naspa e mancarea acolo( tot a fost bine ca am slabit cateva kg bune cat am stat). Am fost, mi-a placut, dar nu-i de stat( cel putin pt mine).
      Dar cred ca ti-ai facut balconasul ca o gradina si asta-i un lucru super.
      E bun visatul, sa stii, asa am inceput si eu :).

      Ștergere
  12. Radacina rezista la un zbor cu avionul - garantat :)) cu masina nu stiu ce sa zic, n-am incercat...dar nu cred sa fie vreo problema.
    Oricum, astept cu interes sa citesc despre experimentele voastre viitoare :) sunt convinsa ca veti avea rezultate bune !
    Simona

    RăspundețiȘtergere