marți, 30 octombrie 2012

Toamna si la noi

Brrr, ce vreme urata! Ce umezeala si ce frig! Urat, urat!
Sambata, pentru ca a fost frumos, am facut ceva curatenie prin curte si gradina, mai avem de lucru destul si am finalizat ziua cu niste peste la gratar gatit de Lucian, el e maestrul bucatar cand e vorba de peste, fiind fost marinar are niste retete si niste trucuri tare bune si utile. Duminica am fost plecati mai toata ziua ( am observat ca iesim mai des acum, decat atunci cand stateam in Bucuresti ), iar seara ne-au intampinat animale si pasari suparate, pentru ca le era tare foame. Am ajuns la fix acasa, pentru ca dupa jumatate de ora s-a pus pe plouat, tunat si fulgerat de parca eram in mijlocul verii.
Ieri Lucian a scos cam tot din gradina, au mai ramas ardeii iuti, care inca mai rezista, varza, patrunjelul si fasolea. Arata rau gradina goala, dar asa imi vin idei pentru viitoarea gradina. " Vad " mult mai bine viitoarele straturi. Pana acum am schimbat cam trei planuri de aranjare, sper sa ma opresc o data.
Mi-am luat ceva trandafiri si butasi de vita cu struguri de masa, pe care nu am apucat sa ii pun. Evident, criteriul a fost poza de pe ambalaj si din cauza asta am plecat din magazin cu un sentiment acut ca mi-am luat o mare teapa. Inca mai am sentimentul asta.
Am vrut sa luam si ceva pomisori, dar nu i-au placut lui Lucian cum aratau, asa ca vom amana pentru la primavara treaba asta.
Am mai luat seminte de fel si fel de rosii si ardei iuti. Vor fi puse in gradina, nu in solar. Pentru solar vom cumpara seminte de la SCDL Buzau, au seminte ecologice si au multe soiuri si multe sorturi. Ne-am cam hotarat ce legume si ce soiuri sa punem, dar inca mai discutam pe tema asta.
Dupa indelungi cercetari, palpari, cautari pe net, discutii in contradictoriu si iar cercetari amanuntite, am ajuns la concluzia ca Gore e o fetita. Adi a fost foarte simpatic cand ne-a auzit vorbind despre asta. Ne-a ascultat atent si apoi a spus : Mami, da` de ce e Gore fetita acum? . Intr-un final, am votat cu totii ca numele ii va ramane tot Gore, pare ca si l-a insusit. Nu mai e catelul cuminte care era, s-a obraznicit, bate matoancele mici, incearca si cu cele mari, dar isi ia cate o laba peste botic si incepe sa planga, este foarte lacoma, se lungeste in vasele cu mancare, ca sa nu mai manance nimeni si latraaaaaaa intr-una, intr-una. A vazut ca daca nu o bagam in seama, are mare succes cand ne prinde pantalonii si incepe sa traga de ei. Ii place sa fie alintata, mangaiata, luata in brate si rasfatata.
Imi place cum miroase in sat acum, un pic a acru, un pic a vin, un pic a fructe in fermentatie si un pic mai mult a fum, semn ca oamenii au inceput sa-si faca focul in case. 
De cateva zile vuieste satul. Sunt discutii peste discutii pe la colturi de strada. Se pare ca primarul a vandut unul din islazuri unor italieni, ca sa puna aia eoliene acolo. O fi adevarat sau nu, inca nu am aflat sigur, dar din experienta stiu ca nici un zvon nu apare din senin, exista un sambure de adevar. Daca e bine sau nu? Desi oamenii sunt nemultumiti, pentru ca era cel mai aproape islaz de sat, eu cred ca totusi e bine. Prea e mort judetul asta, sunt necesare ceva investitii. Sa speram ca primarul a facut cu cap ce a facut si ca va fi bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu