miercuri, 10 octombrie 2012

Solar- post 1

Asa cum va povesteam, ne-am apucat de solar. Impropriu spus " ne-am", pentru ca eu sunt numai cu vazutul, minunatul si incurajatul, pe parcurs ce Lucian avanseaza cu lucrarile.
Am hotarat sa nu apelam la firme specializate, pentru ca au niste costuri extrem de mari si nejustificabile, din punctul nostru de vedere.
Asa ca mai intai au fost planurile, inclusiv casa am ales-o pe principiul asta, sa aiba teren mare si liber in care sa putem pune solarul, apoi calculele : cati bani ar costa, cat timp ar dura, cata forta de munca avem nevoie, cum sa il facem pentru ca habar nu aveam de asa ceva.
Dupa terminatul celor de mai sus, am ajuns la concluzia, de fapt Lucian a ajuns, ca il putem face. Greu, dar nu nerealizabil.
Si a inceput mai intai cu gauritul, apoi a turnat beton prinzand astfel picioarele solarului.


 Apoi a trecut la sudarea arcadelor, munca facuta un vecin care se autointituleaza cel mai bun sudor din sat.

 Si de doua zile a inceput fixarea arcadelor in picioarele betonate, munca extrem de grea. Iar solarul arata in felul urmator, in faza asta.


 



Mai este foarte mult de lucru la el, dupa ce ridica si fixeaza arcadele urmeaza sa faca usile ( pentru acces si aerisire), folia de acoperire, instalatia de apa, folia de mulcire. Ne place sa credem ca este primul dintre solarii.
Apoi, am batut deja palma pentru sapte carute de baligar, urmeaza ingrasarea pamantului si lucrul efectiv.
Banuim, dar vom face teste, ca fostii proprietari nu au dat cu chimicale, pentru ca nu au avut nimic plantat de mult timp. Erau destul de batrani si nu prea mai puteau lucra.
Pana acum va pot spune ca suntem restantieri la capitolul timp, dar din punct de vedere financiar merita sa va faceti solariile in regim propriu, asta daca nu va e frica de munca grea .
Voi reveni pe masura ce lucrurile avanseaza.

2 comentarii: